The use of multivariate analysis in marketing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F13%3A00213026" target="_blank" >RIV/62156489:43310/13:00213026 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The use of multivariate analysis in marketing
Popis výsledku v původním jazyce
This paper strives to add a debate to a topic focused on the use of the multivariate statistical techniques for the purposes of marketing. More specifically, the emphasis is placed on the outline of statistical methods in a rather non-technical fashion to be used when pursuing segmenting-positioning-targeting strategy. In addition, assumptions and the problem of missingness underlying such methods will be considered. As the typical data format, employed in marketing questionnaires, is a 5-point Likert scale, two schools-of-thought pertaining to a discussion on ordinal vs. interval scales will be examined as well. As a result, a reader may be well aware of steps to be followed when conducting segmentation in real word settings.
Název v anglickém jazyce
The use of multivariate analysis in marketing
Popis výsledku anglicky
This paper strives to add a debate to a topic focused on the use of the multivariate statistical techniques for the purposes of marketing. More specifically, the emphasis is placed on the outline of statistical methods in a rather non-technical fashion to be used when pursuing segmenting-positioning-targeting strategy. In addition, assumptions and the problem of missingness underlying such methods will be considered. As the typical data format, employed in marketing questionnaires, is a 5-point Likert scale, two schools-of-thought pertaining to a discussion on ordinal vs. interval scales will be examined as well. As a result, a reader may be well aware of steps to be followed when conducting segmentation in real word settings.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings from VIII. International Conference on Applied Business Research ICABR 2013
ISBN
978-0-620-55419-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
291-300
Název nakladatele
Mendel University in Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
East London, South Africa
Datum konání akce
22. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
337230600026