Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The use of multivariate analysis in marketing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F13%3A00213026" target="_blank" >RIV/62156489:43310/13:00213026 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The use of multivariate analysis in marketing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper strives to add a debate to a topic focused on the use of the multivariate statistical techniques for the purposes of marketing. More specifically, the emphasis is placed on the outline of statistical methods in a rather non-technical fashion to be used when pursuing segmenting-positioning-targeting strategy. In addition, assumptions and the problem of missingness underlying such methods will be considered. As the typical data format, employed in marketing questionnaires, is a 5-point Likert scale, two schools-of-thought pertaining to a discussion on ordinal vs. interval scales will be examined as well. As a result, a reader may be well aware of steps to be followed when conducting segmentation in real word settings.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of multivariate analysis in marketing

  • Popis výsledku anglicky

    This paper strives to add a debate to a topic focused on the use of the multivariate statistical techniques for the purposes of marketing. More specifically, the emphasis is placed on the outline of statistical methods in a rather non-technical fashion to be used when pursuing segmenting-positioning-targeting strategy. In addition, assumptions and the problem of missingness underlying such methods will be considered. As the typical data format, employed in marketing questionnaires, is a 5-point Likert scale, two schools-of-thought pertaining to a discussion on ordinal vs. interval scales will be examined as well. As a result, a reader may be well aware of steps to be followed when conducting segmentation in real word settings.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings from VIII. International Conference on Applied Business Research ICABR 2013

  • ISBN

    978-0-620-55419-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    291-300

  • Název nakladatele

    Mendel University in Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    East London, South Africa

  • Datum konání akce

    22. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    337230600026