Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The use of marketing management tools in e-commerce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F15%3A43907028" target="_blank" >RIV/62156489:43310/15:43907028 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://acta.mendelu.cz/media/pdf/actaun_2015063010303.pdf" target="_blank" >http://acta.mendelu.cz/media/pdf/actaun_2015063010303.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563010303" target="_blank" >10.11118/actaun201563010303</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The use of marketing management tools in e-commerce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Marketing management increasingly occupies an important position in the world of business as well as in the sphere of e-commerce. However, some companies underestimate the importance of marketing support. This paper focuses on the e-commerce marketing management and its importance that is currently in theory and practice underestimated. Based on the analysis of the current state, synthesis of knowledge are literature research, quantitative survey was conducted using questionnaires, which aims to determine the use of marketing management tools, weaknesses and effectiveness of the marketing management concept among Internet companies, focusing on online retailing. The results of the survey reject or not reject the hypotheses (by the Pearson's ?2-test ofindependence, the Chi-square test, Friedman test, Nemenyi test of multiple comparisons and the Wilcoxon matched pairs test). The results of the survey show that the concept of e-commerce marketing management is not used effectively as wel

  • Název v anglickém jazyce

    The use of marketing management tools in e-commerce

  • Popis výsledku anglicky

    Marketing management increasingly occupies an important position in the world of business as well as in the sphere of e-commerce. However, some companies underestimate the importance of marketing support. This paper focuses on the e-commerce marketing management and its importance that is currently in theory and practice underestimated. Based on the analysis of the current state, synthesis of knowledge are literature research, quantitative survey was conducted using questionnaires, which aims to determine the use of marketing management tools, weaknesses and effectiveness of the marketing management concept among Internet companies, focusing on online retailing. The results of the survey reject or not reject the hypotheses (by the Pearson's ?2-test ofindependence, the Chi-square test, Friedman test, Nemenyi test of multiple comparisons and the Wilcoxon matched pairs test). The results of the survey show that the concept of e-commerce marketing management is not used effectively as wel

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    303-312

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus