Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Flexible pavements design

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F12%3A00198728" target="_blank" >RIV/62156489:43410/12:00198728 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Flexible pavements design

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays is essential a appropriate pavement design and one of the most used are flexible pavements. These kind of road have different layers, where deformation are formed due to the load that have to withstand. These deformation can be recover or permanent. And here is when the concept of resilience module appears. This module is related to the process of repeated load. Under the moving load the permanent deformation is accumulated and in the intermediate cycles, the permanent deformation for each cycle is decreased until it almost disappear in the final cycles. In this moment the sample arrive thus a state which all deformation is recoverable and this is the moment where it have a resilience performance. The module can be measured with different tests. One of the most frequently test is the CBR, but is not exact, so one of the best method is a cyclic triaxial test. It is a complicated and expensive method, so that why nowadays are investigating other methods such as finite element.

  • Název v anglickém jazyce

    Flexible pavements design

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays is essential a appropriate pavement design and one of the most used are flexible pavements. These kind of road have different layers, where deformation are formed due to the load that have to withstand. These deformation can be recover or permanent. And here is when the concept of resilience module appears. This module is related to the process of repeated load. Under the moving load the permanent deformation is accumulated and in the intermediate cycles, the permanent deformation for each cycle is decreased until it almost disappear in the final cycles. In this moment the sample arrive thus a state which all deformation is recoverable and this is the moment where it have a resilience performance. The module can be measured with different tests. One of the most frequently test is the CBR, but is not exact, so one of the best method is a cyclic triaxial test. It is a complicated and expensive method, so that why nowadays are investigating other methods such as finite element.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01020326" target="_blank" >TA01020326: Optimalizace procesu návrhu a realizace vozovek nízkokapacitních komunikací.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Landscape Management

  • ISSN

    1804-2821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    50-54

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus