Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specifické poruchy učení a chování z pohledu kvalitativní metodologie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F20%3A43918108" target="_blank" >RIV/62156489:43670/20:43918108 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://odborne.casopisy.palestra.cz/index.php/dap/article/view/204" target="_blank" >http://odborne.casopisy.palestra.cz/index.php/dap/article/view/204</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Specifické poruchy učení a chování z pohledu kvalitativní metodologie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zkoumání problematiky specifických poruch učení a chování (SPUCH) je aktuální. Setkáváme se s výzkumy a průzkumnými studiemi různé metodologie, různého rozsahu, různé úrovně. Objevují se kvantitativní studie i kvalitativní. Na tomto poli je ještě mnoho nepokrytých míst. Kvalitativní metodologie má v sobě velký potenciál, který je nutné využít. Příspěvek se zaměří na výběr několika průzkumných studií, které se zabývají problematikou specifických poruch učení a chování a při jejichž zpracování se využívá kvalitativní metodologie. Průzkum staví na polostrukturovaných hloubkových rozhovorech, pozorování, obsahové analýze výsledků činnosti a dokumentaci jednotlivých respondentů. V příspěvku budou také definovány specifické poruchy učení a chování jako je dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyspraxie, ADHD. Bude zmíněna jejich etiologie, symptomy, diagnostika a možnosti reedukace. Příspěvek poukazuje na důležitost vnímání poruch samotnými respondenty.

  • Název v anglickém jazyce

    Specific Learning and Behavioural Disorders in Terms of Qualitative Methodology

  • Popis výsledku anglicky

    The research specific learning difficulties and behaviour is the current. We meet with various research studies and research methodology, different sizes, different level. There are quantitative and qualitative studies. This is not much. Qualitative methodology has great potential, which should be used. The contribution will focus on several research studies deal with the specific learning difficulties and behaviour and the processing using qualitative methodology. The research will be based on the method of semi-structured interview, observation and content analyse of the results of actions, documentation of the respondents. The contribution will also be defined in specific learning and behavior disorders such as dyslexia, dyspraxia, dysgrafie, dysortografie, ADHD and the possibility of re-education. The study shows the importance of the perception of respondents.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Diagnostika a poradenství v pomáhajících profesích

  • ISSN

    2570-7612

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    6-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus