The importance of ICT competencies development within the pregradual education of future teachers in the current situation context
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F21%3A43919856" target="_blank" >RIV/62156489:43670/21:43919856 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The importance of ICT competencies development within the pregradual education of future teachers in the current situation context
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this contribution is to acquaint with the results of a pilot survey aimed at perceiving the level of selected ICT competences among students of the teacher study programme at a university in the Czech Republic. The aim of the contribution is, among other things, to identify important aspects accompanying the study of future teachers linked to the development of their ICT competences, which are important not only at present but also in the future for their practice.
Název v anglickém jazyce
The importance of ICT competencies development within the pregradual education of future teachers in the current situation context
Popis výsledku anglicky
The aim of this contribution is to acquaint with the results of a pilot survey aimed at perceiving the level of selected ICT competences among students of the teacher study programme at a university in the Czech Republic. The aim of the contribution is, among other things, to identify important aspects accompanying the study of future teachers linked to the development of their ICT competences, which are important not only at present but also in the future for their practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vzdělávání dospělých 2020 - reflexe, realita a potenciál virtuálního světa: sborník z 10. mezinárodní virtuální vědecké konference
ISBN
978-80-907809-7-2
ISSN
2571-3841
e-ISSN
2571-385X
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
23-30
Název nakladatele
Česká andragogická společnost
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
16. 12. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—