Okolnosti motivace ke studiu a práci učitele v odborném vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F21%3A43920061" target="_blank" >RIV/62156489:43670/21:43920061 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.icolleconference.cz/files/vybrane-kapitoly.pdf" target="_blank" >https://www.icolleconference.cz/files/vybrane-kapitoly.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Okolnosti motivace ke studiu a práci učitele v odborném vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Učitelé a pedagogičtí pracovníci v odborném vzdělávání bývají předmětem výzkumných šetření v různých zemích. Jednotlivá šetření jsou zaměřena na tuto skupinu s ohledem na to, že je specifická a nedostatečně popsána. Existuje více druhů - profesních variant těchto pedagogických pracovníků a mezinárodní terminologie není v tomto ohledu jednotná. Problematická je také situace v tom, že jsou v různých zemích kladeny různé požadavky na kvalifikaci v této oblasti. Co je však těmto osobám společné, je specifický druh motivace pro tuto práci. Cílem příspěvku je sdělit výsledky průzkumů zaměřených na zjištění postojů ke světu práce se zaměřením na motivaci pro studium a práci v oboru zaměřeném na učitelství odborných předmětů pro střední školy. Průzkumy byly realizovány formou strukturovaných rozhovorů a dotazníků se studenty učitelství odborných předmětů pro střední školy.
Název v anglickém jazyce
Circumstances of motivation to study and work of a teacher in vocational education
Popis výsledku anglicky
Teachers in vocational education and training tend to be the subject of research in various countries. The individual surveys are focused on this group, given that it is specific and insufficiently described. There are several types - professional variants of these teachers and the international terminology is not uniform in this respect. Another problem is that different countries have different qualification requirements in this area. However, what these people have in common is a specific type of motivation for this work. The aim of the paper is to communicate the results of a survey aimed at identifying attitudes to the world of work with a focus on motivation to study and work in a field focused on teaching vocational subjects for secondary schools. The survey was conducted in the form of a structured interview with respondents - university students and graduates who decided to complete teacher training.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vybrané kapitoly soudobých témat odborného vzdělávání
ISBN
978-80-7568-402-8
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
98-109
Počet stran knihy
204
Název nakladatele
Powerprint
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—