Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komunikační dovednosti vysokoškolských studentů se zřetelem na komunikační ostýchavost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F23%3A43924497" target="_blank" >RIV/62156489:43670/23:43924497 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Komunikační dovednosti vysokoškolských studentů se zřetelem na komunikační ostýchavost

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Komunikační ostýchavost je fenomén, který není v českém ani slovenském pedagogickém prostředí široce a pravidelně sledován. Zdá se, že v zahraničí se mu věnuje daleko více pozornosti. Téma komunikační ostýchavost se dotýká například psychologie, sociologie, rétoriky, logopedie a dalších disciplín. Tato studie se zabývá komunikačními dovednostmi specifické skupiny - vysokoškolských studentů. Zmíněny budou komunikační bariéry a jejich propojení s emoční a sociální inteligencí. Samostatně bude rozebrán fenomén komunikační ostýchavosti, který představuje jednu ze základních bariér úspěšné interpersonální komunikace. Nedílnou součástí studie je prezentace výsledků průzkumu zaměřeného na komunikační ostýchavost, kterého se zúčastnilo více než 300 vysokoškolských studentů ze dvou českých univerzit. Výsledky byly vyhodnoceny i s ohledem na sociodemografické znaky a posloužily jako výchozí bod pro možná opatření, která se zmíněnou ostýchavostí úzce souvisí.

  • Název v anglickém jazyce

    Communication Skills of University Students with Regard to Communication Apprehension

  • Popis výsledku anglicky

    Communication apprehension is a phenomenon that is not widely and regularly observed in the Czech or Slovak pedagogical environment. It seems to receive much more attention abroad. Communication apprehension affects, for example, psychology, sociology, rhetoric, speech therapy and other disciplines. This study focuses on the communication skills of a specific group - university students. Communication barriers and their connection with emotional and social intelligence will be mentioned. The phenomenon of communication apprehension, which is one of the basic barriers to successful interpersonal communication, will be discussed separately. An integral part of the study is the presentation of the results of a survey on communication apprehension, which was conducted with more than three hundred university students from two Czech universities. The results were also evaluated with regard to socio-demographic characteristics and served as a starting point for possible measures closely related to communication apprehension.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Podpora a inklúzia vo vzdelávaní I.

  • ISBN

    978-80-572-0329-2

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    14-30

  • Počet stran knihy

    333

  • Název nakladatele

    Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

  • Místo vydání

    Trnava

  • Kód UT WoS kapitoly