Komunikační dovednosti vysokoškolských studentů se zřetelem na komunikační ostýchavost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F23%3A43924497" target="_blank" >RIV/62156489:43670/23:43924497 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komunikační dovednosti vysokoškolských studentů se zřetelem na komunikační ostýchavost
Popis výsledku v původním jazyce
Komunikační ostýchavost je fenomén, který není v českém ani slovenském pedagogickém prostředí široce a pravidelně sledován. Zdá se, že v zahraničí se mu věnuje daleko více pozornosti. Téma komunikační ostýchavost se dotýká například psychologie, sociologie, rétoriky, logopedie a dalších disciplín. Tato studie se zabývá komunikačními dovednostmi specifické skupiny - vysokoškolských studentů. Zmíněny budou komunikační bariéry a jejich propojení s emoční a sociální inteligencí. Samostatně bude rozebrán fenomén komunikační ostýchavosti, který představuje jednu ze základních bariér úspěšné interpersonální komunikace. Nedílnou součástí studie je prezentace výsledků průzkumu zaměřeného na komunikační ostýchavost, kterého se zúčastnilo více než 300 vysokoškolských studentů ze dvou českých univerzit. Výsledky byly vyhodnoceny i s ohledem na sociodemografické znaky a posloužily jako výchozí bod pro možná opatření, která se zmíněnou ostýchavostí úzce souvisí.
Název v anglickém jazyce
Communication Skills of University Students with Regard to Communication Apprehension
Popis výsledku anglicky
Communication apprehension is a phenomenon that is not widely and regularly observed in the Czech or Slovak pedagogical environment. It seems to receive much more attention abroad. Communication apprehension affects, for example, psychology, sociology, rhetoric, speech therapy and other disciplines. This study focuses on the communication skills of a specific group - university students. Communication barriers and their connection with emotional and social intelligence will be mentioned. The phenomenon of communication apprehension, which is one of the basic barriers to successful interpersonal communication, will be discussed separately. An integral part of the study is the presentation of the results of a survey on communication apprehension, which was conducted with more than three hundred university students from two Czech universities. The results were also evaluated with regard to socio-demographic characteristics and served as a starting point for possible measures closely related to communication apprehension.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Podpora a inklúzia vo vzdelávaní I.
ISBN
978-80-572-0329-2
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
14-30
Počet stran knihy
333
Název nakladatele
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Místo vydání
Trnava
Kód UT WoS kapitoly
—