Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pregraduální příprava budoucích učitelů ke zvládání komunikační ostýchavosti žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F23%3A43924620" target="_blank" >RIV/62156489:43670/23:43924620 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pregraduální příprava budoucích učitelů ke zvládání komunikační ostýchavosti žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá fenoménem komunikační ostýchavosti u žáků středních škol, které vyučují po absolutoriu svého studia učitelé připravovaní i naší univerzitou. Komunikační ostýchavost lze vnímat jako jednu z komunikačních bariér, které komplikují nejen samotný proces vzdělávání, ale odráží se i v akademické úspěšnosti žáků (prospěchu, spokojenosti se studiem). Tento jev je možné zkoumat u různých věkových skupin. Může jít o děti předškolního věku, žáky v základním, středoškolském vzdělávání, vysokoškoláky, dospělé i seniory. V poslední době se začíná objevovat více výzkumných šetření a sond, která se zmíněných témat dotýkají, což je pozitivní. Přestože se jedná v mnoha případech o méně rozsáhlá šetření, přináší velmi zajímavé informace, které je pak možné zařadit i jako jedno z témat do vzdělávání budoucích pedagogů středních škol. V našem příspěvku se pokusíme uvést několik zajímavých empirických sond, které se zabývají komunikační ostýchavostí žáků středních škol.

  • Název v anglickém jazyce

    Undergraduate preparation of future teachers to manage students' communication shyness

  • Popis výsledku anglicky

    Communication between students and teachers is the basis for a successful learning and education process. Despite much research, there are still uncovered areas. For example, the phenomenon of Communication Apprehension is not commonly and regularly observed in the Czech environment. At the moment, it seems to be receiving more attention abroad. Communication Apprehension must be seen as a topic related to several disciplines (e.g. psychology, sociology, rhetoric, speech therapy, inclusive pedagogy). The present paper focuses on the communication skills of two specific groups - university students (including already practicing teachers) of pedagogically oriented disciplines and secondary school students. Communication Apprehension is one of the communication barriers that negatively affects not only academic success (study results, grades, and achievement), but also has a significant impact on the individual&apos;s psyche in the areas of emotions, self-confidence, and stress resilience. In this paper, we present a few selected sub-researches and empirical probes that provide clear evidence that communication shyness is a pressing and timely issue. Evidence is provided by the data, where it appears that communication apprehension occurs to a high degree in both groups mentioned above.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Didakticko-odborové súvislosti pregraduálnej prípravy II.: Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie Kuchárska kniha pre život

  • ISBN

    978-80-8222-048-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    102-109

  • Název nakladatele

    Vysoká škola DTI

  • Místo vydání

    Dubnica nad Váhom

  • Místo konání akce

    Dubnica nad Váhom

  • Datum konání akce

    17. 10. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku