Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti a limity koučování akademických pracovníků a akademických pracovnic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F24%3A43926499" target="_blank" >RIV/62156489:43670/24:43926499 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.14712/9788076034921" target="_blank" >https://doi.org/10.14712/9788076034921</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti a limity koučování akademických pracovníků a akademických pracovnic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Poradenství a přístup k akademickým pracovníkům může mít rozdílné podoby. Při jejich rozvoji mohou být využívány různé metody. Jednou z metod je například koučování. Koučování je specifické tím, že se jedná o proces založený na rozvoji dospělého, v tomto případě akademického pracovníka či akademické pracovnice, skrze kladení otevřených otázek. Zodpovědností kouče je podporovat proces hledání odpovědí a navrhování řešení koučovaným či koučovanou. Tento cíl je charakteristický tím, že pokud koučovaný či koučovaná navrhne vlastní způsob řešení určité situace, je větší pravděpodobnost, že řešení opravdu využije a bude pro něj/ni mít přínos. Jaké jsou ovšem limity koučování? Co když akademický pracovník či akademická pracovnice nemají potřebné znalosti či dovednosti k navržení konkrétního řešení? Cílem příspěvku je popsat možnosti a limity využití metody koučování při rozvoji akademických pracovníků a akademických pracovnic.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities and limits of coaching academic staff

  • Popis výsledku anglicky

    Counseling and aproach to academic staff can take different forms. Different methods can be used in their development. One method is coaching. Coaching is a process based on the development of an adult, in this case an academic staff, through asking open questions. The coach&apos;s responsibility is to support the process of fi nding answers and proposing solutions to the coachee. This goal is characterized by the fact that if the coachee suggests his or her own way of solving a certain situation, it is more likely that the solution will actually be used and will be benefi cial for him/her. But what are the limits of coaching? What if an academic staff does not have the necessary knowledge or skills to propose a specifi c solution? The aim of the article is to describe the possibilities and limits of using the coaching method in the development of academic staff.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vysokoškolské poradenství - aktuální výzvy a trendy: Sborník příspěvků z konference

  • ISBN

    978-80-7603-492-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    113-119

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    22. 5. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku