Možnosti a limity koučování akademických pracovníků a akademických pracovnic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F24%3A43926499" target="_blank" >RIV/62156489:43670/24:43926499 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.14712/9788076034921" target="_blank" >https://doi.org/10.14712/9788076034921</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti a limity koučování akademických pracovníků a akademických pracovnic
Popis výsledku v původním jazyce
Poradenství a přístup k akademickým pracovníkům může mít rozdílné podoby. Při jejich rozvoji mohou být využívány různé metody. Jednou z metod je například koučování. Koučování je specifické tím, že se jedná o proces založený na rozvoji dospělého, v tomto případě akademického pracovníka či akademické pracovnice, skrze kladení otevřených otázek. Zodpovědností kouče je podporovat proces hledání odpovědí a navrhování řešení koučovaným či koučovanou. Tento cíl je charakteristický tím, že pokud koučovaný či koučovaná navrhne vlastní způsob řešení určité situace, je větší pravděpodobnost, že řešení opravdu využije a bude pro něj/ni mít přínos. Jaké jsou ovšem limity koučování? Co když akademický pracovník či akademická pracovnice nemají potřebné znalosti či dovednosti k navržení konkrétního řešení? Cílem příspěvku je popsat možnosti a limity využití metody koučování při rozvoji akademických pracovníků a akademických pracovnic.
Název v anglickém jazyce
Possibilities and limits of coaching academic staff
Popis výsledku anglicky
Counseling and aproach to academic staff can take different forms. Different methods can be used in their development. One method is coaching. Coaching is a process based on the development of an adult, in this case an academic staff, through asking open questions. The coach's responsibility is to support the process of fi nding answers and proposing solutions to the coachee. This goal is characterized by the fact that if the coachee suggests his or her own way of solving a certain situation, it is more likely that the solution will actually be used and will be benefi cial for him/her. But what are the limits of coaching? What if an academic staff does not have the necessary knowledge or skills to propose a specifi c solution? The aim of the article is to describe the possibilities and limits of using the coaching method in the development of academic staff.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vysokoškolské poradenství - aktuální výzvy a trendy: Sborník příspěvků z konference
ISBN
978-80-7603-492-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
113-119
Název nakladatele
Univerzita Karlova
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
22. 5. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—