Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza strategických skupin v  mlékárenském průmyslu ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A_____%2F03%3A11200039" target="_blank" >RIV/62156489:_____/03:11200039 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza strategických skupin v  mlékárenském průmyslu ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na charakteristiku rozdílů mezi strategickými možnostmi podniků mlékárenského průmyslu v České republice, mapuje strategické skupiny v odvětví a snaží se posoudit, jaká je jejich pozice na trhu. Rozdíly mezi strategickými možnostmi možnostmi podniků v odvětví mlékárenského průmyslu v České republice zachycují strategické dimenze specializace, především šíře výrobkové řady a geografický trh, na kterém podnik působí; proslulost značky, která je podporována marketingovým úsilím podnikůa specifickými chuťovými vlastnostmi výrobku; dále pak vztah k vládě, zejména využívání vývozních subvencí a finančních prostředků z podpůrných programů. Podle strategických dimenzí proslulost značky a geografická oblast pokrytí lze v odvětví rozlišit pět strategických skupin. Nejlepší pozici na celonárodním trhu má I. strategická skupina podniků v odvětví, která v roce 2001 zaujímala 51 % podíl na trhu, roční tržby této skupiny dosáhly hodnoty 21,5 mld. Kč.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of strategic groups in the dairy industry in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on characteristics of differences among strategic possibilities of businesses in the dairy industry in the Czech Republic, describes strategic groups in the industry and tries to evaluate what their position in the market is. Strategic dimensions specialization - mainly variety of products and the market where businesses operate; prestige of the brand name that is supported by marketing activities of businesses and by specific characteristics of products; relation to the government- mainly using of export subsidies and financial funds from supported programs realize the differences among strategic opportunities of businesses in the dairy industry in the Czech Republic. It is possible to identify five strategic groups in the industry based on strategic dimensions - the prestige of the brand name and the market where businesses operate. The best position in the national market has the I strategic group (in 2001 - the market share 51 %; sales 21,5 milliard CZK).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    199-209

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus