Analýza strategických skupin v mlékárenském průmyslu ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A_____%2F03%3A11200039" target="_blank" >RIV/62156489:_____/03:11200039 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza strategických skupin v mlékárenském průmyslu ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na charakteristiku rozdílů mezi strategickými možnostmi podniků mlékárenského průmyslu v České republice, mapuje strategické skupiny v odvětví a snaží se posoudit, jaká je jejich pozice na trhu. Rozdíly mezi strategickými možnostmi možnostmi podniků v odvětví mlékárenského průmyslu v České republice zachycují strategické dimenze specializace, především šíře výrobkové řady a geografický trh, na kterém podnik působí; proslulost značky, která je podporována marketingovým úsilím podnikůa specifickými chuťovými vlastnostmi výrobku; dále pak vztah k vládě, zejména využívání vývozních subvencí a finančních prostředků z podpůrných programů. Podle strategických dimenzí proslulost značky a geografická oblast pokrytí lze v odvětví rozlišit pět strategických skupin. Nejlepší pozici na celonárodním trhu má I. strategická skupina podniků v odvětví, která v roce 2001 zaujímala 51 % podíl na trhu, roční tržby této skupiny dosáhly hodnoty 21,5 mld. Kč.
Název v anglickém jazyce
Analysis of strategic groups in the dairy industry in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on characteristics of differences among strategic possibilities of businesses in the dairy industry in the Czech Republic, describes strategic groups in the industry and tries to evaluate what their position in the market is. Strategic dimensions specialization - mainly variety of products and the market where businesses operate; prestige of the brand name that is supported by marketing activities of businesses and by specific characteristics of products; relation to the government- mainly using of export subsidies and financial funds from supported programs realize the differences among strategic opportunities of businesses in the dairy industry in the Czech Republic. It is possible to identify five strategic groups in the industry based on strategic dimensions - the prestige of the brand name and the market where businesses operate. The best position in the national market has the I strategic group (in 2001 - the market share 51 %; sales 21,5 milliard CZK).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
51
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
199-209
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—