Studentské portfolio jako zdroj poznání postojů začínajících studentů učitelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F06%3A00002664" target="_blank" >RIV/62690094:18440/06:00002664 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Studentské portfolio jako zdroj poznání postojů začínajících studentů učitelství
Popis výsledku v původním jazyce
Stať pojednává o tzv. studentském portfoliu a jeho významu pro pregraduální učitelské vzdělávání. Je specificky zaměřena na semiprofesní skupinu začínajících studentů učitelství , pro něž je studentské portfolio nástrojem reflexe v širším osobním i profesionalizačním kontextu. Pro instituci učitelského vzdělávání jsou data, získaná analýzou portfolií, významným zdrojem poznání. Datové zpracování dává odpovědi na otázky: kdo jsou začínající studenti učitelství, jak prožívají profesionalizační start, o čem dnes i v časovém výhledu uvažují. Téma je dílčím pokusem o inovaci učitelského vzdělávání z pozice edukovaného jedince.
Název v anglickém jazyce
The Student portfolio as a Source for Understanding the Attitudes of Beginner Students of Teaching
Popis výsledku anglicky
The Article is concerned with what is known as the "student portfolio" and its important for pre-gradualte teacher education. It focuses specifically on the semi-professional group of student teachers at the firs level of teaching , for whom the studentportfolio is tool of reflection in the wider personal and professionalisation context. For teacher training institutions the data to be gained from analysis of portfolios constitute an important source of knowledge and understanding. prosessing this dataoffers answers to the questions: who are beginner students of education? How do the experience he start of the professionalising prosess? What are they thinking about today and for the foreseeable future? The theme is a contribution to innovative reformof teacher training based on the angle of the individual who is being educated.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
LVI
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—