Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implicitní charakteristiky normality v pojetí pedagogů. Dílčí výsledky výzkumu.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F07%3A00001962" target="_blank" >RIV/62690094:18440/07:00001962 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Implicitní charakteristiky normality v pojetí pedagogů. Dílčí výsledky výzkumu.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Učitelé mají ve své profesi imanentně obsaženo formování svých svěřenců směrem k normalitě, která je explicitně definována např. školským zákonem. V příspěvku se zabýváme otázkami, jaké je implicitní pojetí normality učitelů, které deskriptory jsou rozhodující pro popis normálního člověka u skupiny učitelů a liší se tyto deskriptory u odlišně zaměřené profese informatiků? Pro řešení výzkumné otázky jsme zkonstruovali novou projektivní metodu (inspirovanou Kellyho REP testem). Prezentujeme dílčí výsledkyzískané touto metodou.

  • Název v anglickém jazyce

    Implicit descriptors of normality in teachers point of view. Partial results from research.

  • Popis výsledku anglicky

    There is one think immanently presented in teacher profession: purposeful influence on an individual so that he/she approximates to an aim called norm as much as possible. This norm is explicitly defined in documents like the Framework Educational Programme. But the norm has also been concealed inside our mind. This is denominated as implicit theory of normality. This article deals with questions: What is the teachers' view of normal and which descriptors they use to describe normal individual? There was new projective method constructed (inspired by Kelly's REP test) to obtain these answers. There are presented partial results of the research in this article.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F07%2F1397" target="_blank" >GA406/07/1397: Implicitní teorie normality u pomáhajících profesí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu (sborník příspěvků)

  • ISBN

    978-80-7040-991-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita České Budějovice

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku