Implicitní charakteristiky normality v pojetí pedagogů. Dílčí výsledky výzkumu.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F07%3A00001962" target="_blank" >RIV/62690094:18440/07:00001962 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Implicitní charakteristiky normality v pojetí pedagogů. Dílčí výsledky výzkumu.
Popis výsledku v původním jazyce
Učitelé mají ve své profesi imanentně obsaženo formování svých svěřenců směrem k normalitě, která je explicitně definována např. školským zákonem. V příspěvku se zabýváme otázkami, jaké je implicitní pojetí normality učitelů, které deskriptory jsou rozhodující pro popis normálního člověka u skupiny učitelů a liší se tyto deskriptory u odlišně zaměřené profese informatiků? Pro řešení výzkumné otázky jsme zkonstruovali novou projektivní metodu (inspirovanou Kellyho REP testem). Prezentujeme dílčí výsledkyzískané touto metodou.
Název v anglickém jazyce
Implicit descriptors of normality in teachers point of view. Partial results from research.
Popis výsledku anglicky
There is one think immanently presented in teacher profession: purposeful influence on an individual so that he/she approximates to an aim called norm as much as possible. This norm is explicitly defined in documents like the Framework Educational Programme. But the norm has also been concealed inside our mind. This is denominated as implicit theory of normality. This article deals with questions: What is the teachers' view of normal and which descriptors they use to describe normal individual? There was new projective method constructed (inspired by Kelly's REP test) to obtain these answers. There are presented partial results of the research in this article.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F07%2F1397" target="_blank" >GA406/07/1397: Implicitní teorie normality u pomáhajících profesí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu (sborník příspěvků)
ISBN
978-80-7040-991-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
Jihočeská univerzita České Budějovice
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—