Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

HOLISTICKÝ POHLED NA VZDĚLÁVACÍ PROCES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F07%3A00002119" target="_blank" >RIV/62690094:18440/07:00002119 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    HOLISTICKÝ POHLED NA VZDĚLÁVACÍ PROCES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ačkoliv o holistickém přístupu hovoříme především v souvislosti s ekologií a udržitelným rozvojem, je potřeba sledovat rozvoj naší společnosti jako celku, do kterého oblast vzdělávání nepochybně spadá. Multidimenzionální přístup umožňuje identifikovat veškeré relevantní aspekty složitého jevu, který zkoumáme, a později rozhodnout, které z nich je nutno brát v potaz v přístupu ke konkrétnímu poznávacímu problému. Důležitá je syntéza poznatků do vize hodnot a principů, které jsou rámcem pro budoucnost vzdělávání. Požadavky na výchovu a vzdělávání ve znalostní ekonomice se odráží ve vytváření nových konceptů učení a v proaktivním přístupu ke vzdělávání. Ve vysokém školství existuje odpovídající prostor k inovacím, v souladu s Rámcovými programy EU i rapidním rozvojem ICT.

  • Název v anglickém jazyce

    HOLISTIC APPROACH TO EDUCATIONAL PROCESS

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with holistic approach to development society in new economy, especially with educational process. Multidimensional approach makes possible to identify all relevant aspects of complex problem, and later decide which of them we solve in details. Important is synthesis of knowledge to vision and principles for scope of educational process. Demands on education and learning in knowledge economy reflects creation new learning concepts and proactive approach to education. In high education exists scope for innovations, in relation with RVP and ICT development.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Systémové přístupy 2007

  • ISBN

    978-80-245-1320-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    112-116

  • Název nakladatele

    Oeconomica

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku