Topical accesses to teaching students of the study line teaching profession for the 1st level of primary schools: Partial information from research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F09%3A00002592" target="_blank" >RIV/62690094:18440/09:00002592 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Topical accesses to teaching students of the study line teaching profession for the 1st level of primary schools: Partial information from research
Popis výsledku v původním jazyce
Modern, constructive conception of teaching process presumes adequate choice of teaching methods and learning corresponding to pupil`s possibility in the first place. Also the university teachers have to conform with this trend. The contribution shows onthe base of research investigation, how the teaching methods and processes are exploited by the teachers, who take part in the preparation of the students of the line Teaching for the 1st level at elementary (primary) at the Institute of primary and pre-primary education, Faculty of Education, University Hradec Králové. An interesting question seems to be perception of efficiency of the separate teaching methods and subsequently their utilization in teaching process.
Název v anglickém jazyce
Topical accesses to teaching students of the study line teaching profession for the 1st level of primary schools: Partial information from research
Popis výsledku anglicky
Modern, constructive conception of teaching process presumes adequate choice of teaching methods and learning corresponding to pupil`s possibility in the first place. Also the university teachers have to conform with this trend. The contribution shows onthe base of research investigation, how the teaching methods and processes are exploited by the teachers, who take part in the preparation of the students of the line Teaching for the 1st level at elementary (primary) at the Institute of primary and pre-primary education, Faculty of Education, University Hradec Králové. An interesting question seems to be perception of efficiency of the separate teaching methods and subsequently their utilization in teaching process.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0669" target="_blank" >GA406/09/0669: Hodnocení přínosu moderních technologií v procesu formování a rozvoje kompetencí studentů vysokých škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Problems of education in the 21st century
ISSN
1822-7864
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
13
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—