Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití kalkulaček v matematice v prvním ročníku primární školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F09%3A00002839" target="_blank" >RIV/62690094:18440/09:00002839 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití kalkulaček v matematice v prvním ročníku primární školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kalkulačky najdeme v každé domácnosti, kanceláři či firmě. Ve vyučování matematice je kalkulačka jeho běžnou součástí od druhého stupně základních škol až po univerzity. Otázkou je, zda je možné použít kalkulátor ve velmi raném stádiu, když dítě poznávásvět čísel. V tomto okamžiku někteří učitelé tvrdí, že používání kalkulátoru může udělat více škody než užitku. Cílem tohoto článku je ukázat kalkulačku jako formu číselného vyjádření, která v koordinaci s ostatními reprezentacemi může pomoci rozvíjet číselné představy dětí již v první třídě základní školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of calculators in mathematics in the first grade of primary school

  • Popis výsledku anglicky

    The pocket calculator is in an everyday use in every household, office or company. In maths lessons the calculator is a common-sight from the second grade of elementary school up to university. The question is whether it is possible to use the calculatorat a very early stage - when the children, being introduced to the world of numbers, only form their first numerical concepts. At this point some teachers claim that the usage of calculator at this stage can do more harm than good. The aim of this article is to show the calculator as a form of a numerical representation which in coordination with other representations can help to develop the numerical concepts of children as early as in the first class of the basic school.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Rozvíjení matematické gramotnosti v základním vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DID ZA : sborník príspevkov

  • ISBN

    978-80-554-0050-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Žilinská univerzita

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    11. 6. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku