Využití kalkulaček v matematice v prvním ročníku primární školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F09%3A00002839" target="_blank" >RIV/62690094:18440/09:00002839 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití kalkulaček v matematice v prvním ročníku primární školy
Popis výsledku v původním jazyce
Kalkulačky najdeme v každé domácnosti, kanceláři či firmě. Ve vyučování matematice je kalkulačka jeho běžnou součástí od druhého stupně základních škol až po univerzity. Otázkou je, zda je možné použít kalkulátor ve velmi raném stádiu, když dítě poznávásvět čísel. V tomto okamžiku někteří učitelé tvrdí, že používání kalkulátoru může udělat více škody než užitku. Cílem tohoto článku je ukázat kalkulačku jako formu číselného vyjádření, která v koordinaci s ostatními reprezentacemi může pomoci rozvíjet číselné představy dětí již v první třídě základní školy.
Název v anglickém jazyce
Use of calculators in mathematics in the first grade of primary school
Popis výsledku anglicky
The pocket calculator is in an everyday use in every household, office or company. In maths lessons the calculator is a common-sight from the second grade of elementary school up to university. The question is whether it is possible to use the calculatorat a very early stage - when the children, being introduced to the world of numbers, only form their first numerical concepts. At this point some teachers claim that the usage of calculator at this stage can do more harm than good. The aim of this article is to show the calculator as a form of a numerical representation which in coordination with other representations can help to develop the numerical concepts of children as early as in the first class of the basic school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Rozvíjení matematické gramotnosti v základním vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DID ZA : sborník príspevkov
ISBN
978-80-554-0050-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
—
Název nakladatele
Žilinská univerzita
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
11. 6. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—