Inovativní a tradiční použití ICT ve výuce německého jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F10%3A00003297" target="_blank" >RIV/62690094:18440/10:00003297 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inovativní a tradiční použití ICT ve výuce německého jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Článek popisuje zjištění mezinárodních výzkumů, která korespondují s tvrzením v odborné literatuře, že informační a komunikační technologie (ICT) podporují inovativní pedagogické postupy v duchu konstruktivistické teorie učení, a srovnává je s výsledky výzkumu autorky tohoto článku. Kvalitativní výzkum (metodami hloubkového rozhovoru a pozorování výuky) byl proveden mezi učiteli německého jazyka na českých gymnáziích. Výsledky výzkumu naznačují, že ICT nepůsobí jako katalyzátor změn, ale inovativní výuku mohou při jejich vhodném použití podpořit. Jako smysluplné se ukazuje takové použití ICT, které do výuky vnáší nějakou "přidanou hodnotu". Touto "přidanou hodnotu" mohou ICT zefektivnit jak výuku inovativní, tak tradiční.
Název v anglickém jazyce
Innovative and Traditional Use of ICT in Teaching German as a Foreign Language
Popis výsledku anglicky
The article describes the results of international researches that correspond with the suggestion in literature, that information and communication technologies (ICT) are connected with innovative constructivist pedagogical approaches, and compares themwith the results of the research, that has been done by the author of this article. The qualitative pedagogical research (methods of in-death interview and observation) has been done among teachers of German language at Czech grammar schools. The resultsconfirm, that ICT don´t function as a catalyst of the change, but they can support innovative pedagogical approaches. ICT can make teaching and learning - both innovative and traditional - more effective, if they bring some "added value" in the lesson.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—