Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inovativní a tradiční použití ICT ve výuce německého jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F10%3A00003297" target="_blank" >RIV/62690094:18440/10:00003297 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Inovativní a tradiční použití ICT ve výuce německého jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek popisuje zjištění mezinárodních výzkumů, která korespondují s tvrzením v odborné literatuře, že informační a komunikační technologie (ICT) podporují inovativní pedagogické postupy v duchu konstruktivistické teorie učení, a srovnává je s výsledky výzkumu autorky tohoto článku. Kvalitativní výzkum (metodami hloubkového rozhovoru a pozorování výuky) byl proveden mezi učiteli německého jazyka na českých gymnáziích. Výsledky výzkumu naznačují, že ICT nepůsobí jako katalyzátor změn, ale inovativní výuku mohou při jejich vhodném použití podpořit. Jako smysluplné se ukazuje takové použití ICT, které do výuky vnáší nějakou "přidanou hodnotu". Touto "přidanou hodnotu" mohou ICT zefektivnit jak výuku inovativní, tak tradiční.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovative and Traditional Use of ICT in Teaching German as a Foreign Language

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes the results of international researches that correspond with the suggestion in literature, that information and communication technologies (ICT) are connected with innovative constructivist pedagogical approaches, and compares themwith the results of the research, that has been done by the author of this article. The qualitative pedagogical research (methods of in-death interview and observation) has been done among teachers of German language at Czech grammar schools. The resultsconfirm, that ICT don´t function as a catalyst of the change, but they can support innovative pedagogical approaches. ICT can make teaching and learning - both innovative and traditional - more effective, if they bring some "added value" in the lesson.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus