O životě osob se sluchovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A50001190" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:50001190 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/paideia/index.php?sid=3&lng=cs&lsn=10&jiid=26&jcid=217" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/paideia/index.php?sid=3&lng=cs&lsn=10&jiid=26&jcid=217</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
O životě osob se sluchovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá tématem běžného života a vzdělávání osob se sluchovým postižením, resp. neslyšících, a předkládá poznatky z odlišného úhlu pohledu než pouze tradičně z pedagogického. Postoje slyšící společnosti k neslyšícím jsou v příspěvku shrnuty zhistorického kontextu, v dřívějších dobách měli neslyšící velmi nízké postavení ve společnosti, což se odráží na dalších možnostech zapojení. Následně jsou postoje vysvětlovány skrze filosofické teorie o vnímání odlišnosti. Z tohoto úhlu pohledu je analyzován i znakový jazyk, jeho vývoj a postoj většinové společnosti k němu. V souvislosti se znakovým jazykem je představena i kultura komunity Neslyšících.
Název v anglickém jazyce
About the life of Hearing impaired
Popis výsledku anglicky
This paper deals with everyday life and education for hearing impaired people and Deaf and presents findings from a different perspective than just from traditional teaching. Attitudes of hearing society to the deaf are summarized in this paper in the historical context. In earlier times the deaf had very low status in society and very low possibilities of involvement into the society. Subsequently, the attitudes are explained by the philosophical theory of perception differences. From this point of view is analyzed the sign language, its development and attitude of the majority to sign language too. In the context of sign language is introduced the culture of the Deaf community.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paideia
ISSN
1214-8725
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
1-11
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—