On the Computer Supported Model Based Learning in Chemistry ? Examle of Acid-Base Titration Simulators
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000633" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000633 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18470/12:50000633
Výsledek na webu
<a href="http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/zdch/index.php/ksiazki-skrypty-podreczniki/88-isbn9788372717641chemistryeducationinthelightoftheresearch" target="_blank" >http://uatacz.up.krakow.pl/~wwwchemia/zdch/index.php/ksiazki-skrypty-podreczniki/88-isbn9788372717641chemistryeducationinthelightoftheresearch</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On the Computer Supported Model Based Learning in Chemistry ? Examle of Acid-Base Titration Simulators
Popis výsledku v původním jazyce
Presented research activities aim at analyzing and evaluating the open-access simulations on the Internet relating to the acid-based titrations. The research sample includes 35 online acid-base titration simulations. The expert evaluation was applied onselected simulations. The results proved the open-access learning acid-based simulations reached different qualitative level, follow different educational objectives and were prepared for learners of different educational levels, for various forms, phases and methods of education. These are the reasons why learning applications should be analyzed and evaluated from the point of learner?s cognitive level and learning objectives before applied in the process of instruction.
Název v anglickém jazyce
On the Computer Supported Model Based Learning in Chemistry ? Examle of Acid-Base Titration Simulators
Popis výsledku anglicky
Presented research activities aim at analyzing and evaluating the open-access simulations on the Internet relating to the acid-based titrations. The research sample includes 35 online acid-base titration simulations. The expert evaluation was applied onselected simulations. The results proved the open-access learning acid-based simulations reached different qualitative level, follow different educational objectives and were prepared for learners of different educational levels, for various forms, phases and methods of education. These are the reasons why learning applications should be analyzed and evaluated from the point of learner?s cognitive level and learning objectives before applied in the process of instruction.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Chemistry education in the light of the research
ISBN
978-83-7271-764-1
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
87-91
Počet stran knihy
146
Název nakladatele
Wydawnictwo naukowe UP
Místo vydání
Kraków
Kód UT WoS kapitoly
—