Mediální výchova v rodině v kontextu sociální pedagogiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000645" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000645 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mediální výchova v rodině v kontextu sociální pedagogiky
Popis výsledku v původním jazyce
Název příspěvku zahrnuje dvě významná prostředí, která se podílejí na socializaci a formování osobnosti dětí a mládeže ? rodinu a média. Vedle rodiny a školy jsou média jednou z nejvlivnějších socializačních institucí. Šeďová (2007, s. 28) poukazuje na zajímavý fakt ? zatímco odpovědnost rodiny a školy za socializaci dětí je zřejmá a legislativně vymezená, média i přes jejich obrovský vliv žádnou odpovědnost nemají. S médii se poprvé děti setkávají právě v prostředí rodiny, proto považujeme za důležitézjistit, jaké postoje a návyky v užívání médií děti z rodinného prostředí získávají. Mediální výchova realizovaná ve školách by měla navazovat na mediální výchovu v rodinách. Dilemata sociální pedagogiky lze spatřovat v otázkách kde, kdy a jak je vhodnémediální výchovu realizovat. Proto se příspěvek zabývá vybranými možnostmi sociální pedagogiky, které vedou k vytvoření mediální kompetence, resp. mediální gramotnosti. Nejde tedy o konkrétní metodiku, která se užívá pro výuku mediální vý
Název v anglickém jazyce
Family media education in context of social pedagogy
Popis výsledku anglicky
Title of the paper includes two important environments that are involved in the formation of personality and socialization of children and young people - the family and the media. Besides family and school, media is one of the most influential socialization institution. Šeďová (2007, p.28) points out an interesting fact - while the responsibility of the family and the school for the socialization of children is obvious and legislatively defined, the media, despite their huge influence have no responsibility. Children meet the media for the first time just in the family, so we consider it important to find out what attitudes and media usage habits children receive from their families. Media education implemented in schools should be linked to media education in families. Dilemmas of social pedagogy can be seen in issues of where, when and as appropriate implement media education. Therefore, the contribution deals with some possibilities of social pedagogy, which lead to the creation of
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dilemata sociální pedagogiky v postmoderním světě
ISBN
978-80-87182-27-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
433-438
Název nakladatele
Institut mezioborových studií
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
19. 4. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—