Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mediální výchova v rodině v kontextu sociální pedagogiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000645" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000645 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mediální výchova v rodině v kontextu sociální pedagogiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Název příspěvku zahrnuje dvě významná prostředí, která se podílejí na socializaci a formování osobnosti dětí a mládeže ? rodinu a média. Vedle rodiny a školy jsou média jednou z nejvlivnějších socializačních institucí. Šeďová (2007, s. 28) poukazuje na zajímavý fakt ? zatímco odpovědnost rodiny a školy za socializaci dětí je zřejmá a legislativně vymezená, média i přes jejich obrovský vliv žádnou odpovědnost nemají. S médii se poprvé děti setkávají právě v prostředí rodiny, proto považujeme za důležitézjistit, jaké postoje a návyky v užívání médií děti z rodinného prostředí získávají. Mediální výchova realizovaná ve školách by měla navazovat na mediální výchovu v rodinách. Dilemata sociální pedagogiky lze spatřovat v otázkách kde, kdy a jak je vhodnémediální výchovu realizovat. Proto se příspěvek zabývá vybranými možnostmi sociální pedagogiky, které vedou k vytvoření mediální kompetence, resp. mediální gramotnosti. Nejde tedy o konkrétní metodiku, která se užívá pro výuku mediální vý

  • Název v anglickém jazyce

    Family media education in context of social pedagogy

  • Popis výsledku anglicky

    Title of the paper includes two important environments that are involved in the formation of personality and socialization of children and young people - the family and the media. Besides family and school, media is one of the most influential socialization institution. Šeďová (2007, p.28) points out an interesting fact - while the responsibility of the family and the school for the socialization of children is obvious and legislatively defined, the media, despite their huge influence have no responsibility. Children meet the media for the first time just in the family, so we consider it important to find out what attitudes and media usage habits children receive from their families. Media education implemented in schools should be linked to media education in families. Dilemmas of social pedagogy can be seen in issues of where, when and as appropriate implement media education. Therefore, the contribution deals with some possibilities of social pedagogy, which lead to the creation of

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dilemata sociální pedagogiky v postmoderním světě

  • ISBN

    978-80-87182-27-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    433-438

  • Název nakladatele

    Institut mezioborových studií

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    19. 4. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku