Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Functional Motor Abilities of the Upper Extremities in Children With Mild Intellectual Disabilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000736" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000736 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042812056339" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042812056339</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.166" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.12.166</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Functional Motor Abilities of the Upper Extremities in Children With Mild Intellectual Disabilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents the results of the research focused on the comparison of upper extremities motor abilities of children with mild intellectual disabilities and intact children. A standard ergo-diagnostic test consisting of 7 sub-tests (Jebsen -TaylorHand Function Test) was used for data collection. The research sample comprised of a total of 82 students in average age of 10 years. The results present the differences between the two groups of pupils in activities, in which the impact of intellectualdeficit in pupil performance was filtered out as much as possible. The presented results can serve as a basis for better targeting of special-educational support of children with mild intellectual disabilities, as a basis for curriculum innovation in this group of children and as a basis for further research activities in this area.

  • Název v anglickém jazyce

    Functional Motor Abilities of the Upper Extremities in Children With Mild Intellectual Disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the results of the research focused on the comparison of upper extremities motor abilities of children with mild intellectual disabilities and intact children. A standard ergo-diagnostic test consisting of 7 sub-tests (Jebsen -TaylorHand Function Test) was used for data collection. The research sample comprised of a total of 82 students in average age of 10 years. The results present the differences between the two groups of pupils in activities, in which the impact of intellectualdeficit in pupil performance was filtered out as much as possible. The presented results can serve as a basis for better targeting of special-educational support of children with mild intellectual disabilities, as a basis for curriculum innovation in this group of children and as a basis for further research activities in this area.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    2068-2075

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Istanbul, TURKEY

  • Datum konání akce

    10. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000317131400262