Functional Motor Abilities of the Upper Extremities in Children With Mild Intellectual Disabilities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000736" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000736 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042812056339" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042812056339</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.166" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.12.166</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Functional Motor Abilities of the Upper Extremities in Children With Mild Intellectual Disabilities
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents the results of the research focused on the comparison of upper extremities motor abilities of children with mild intellectual disabilities and intact children. A standard ergo-diagnostic test consisting of 7 sub-tests (Jebsen -TaylorHand Function Test) was used for data collection. The research sample comprised of a total of 82 students in average age of 10 years. The results present the differences between the two groups of pupils in activities, in which the impact of intellectualdeficit in pupil performance was filtered out as much as possible. The presented results can serve as a basis for better targeting of special-educational support of children with mild intellectual disabilities, as a basis for curriculum innovation in this group of children and as a basis for further research activities in this area.
Název v anglickém jazyce
Functional Motor Abilities of the Upper Extremities in Children With Mild Intellectual Disabilities
Popis výsledku anglicky
The article presents the results of the research focused on the comparison of upper extremities motor abilities of children with mild intellectual disabilities and intact children. A standard ergo-diagnostic test consisting of 7 sub-tests (Jebsen -TaylorHand Function Test) was used for data collection. The research sample comprised of a total of 82 students in average age of 10 years. The results present the differences between the two groups of pupils in activities, in which the impact of intellectualdeficit in pupil performance was filtered out as much as possible. The presented results can serve as a basis for better targeting of special-educational support of children with mild intellectual disabilities, as a basis for curriculum innovation in this group of children and as a basis for further research activities in this area.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
2068-2075
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Istanbul, TURKEY
Datum konání akce
10. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000317131400262