Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Language competence versus the mathematical concepts of pre-school children with hearing impairments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000823" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000823 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042812056340" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042812056340</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.167" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.12.167</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Language competence versus the mathematical concepts of pre-school children with hearing impairments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper acquaints readers with the sub-results of the research survey, which was primarily devoted to the issue of acquiring pre-numerical imaginations of children with hearing impairment in pre-school age in the Czech Republic. In addition to the established time, the extent of their hearing loss, or type of a compensation aid, the indispensible factor affecting the level of pre-mathematical imagination of children is family environment and the communication mode which is either used in its naturalway or selected by the parents of the child. The survey study results of 12 deaf children and the control group of intact peers confirmed the dependency between the level of acquired language skills and the level of acquired pre-mathematical imagination.

  • Název v anglickém jazyce

    Language competence versus the mathematical concepts of pre-school children with hearing impairments

  • Popis výsledku anglicky

    This paper acquaints readers with the sub-results of the research survey, which was primarily devoted to the issue of acquiring pre-numerical imaginations of children with hearing impairment in pre-school age in the Czech Republic. In addition to the established time, the extent of their hearing loss, or type of a compensation aid, the indispensible factor affecting the level of pre-mathematical imagination of children is family environment and the communication mode which is either used in its naturalway or selected by the parents of the child. The survey study results of 12 deaf children and the control group of intact peers confirmed the dependency between the level of acquired language skills and the level of acquired pre-mathematical imagination.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    2076-2081

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Istanbul, TURKEY

  • Datum konání akce

    10. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000317131400263