Language competence versus the mathematical concepts of pre-school children with hearing impairments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000823" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000823 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042812056340" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042812056340</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.167" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.12.167</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Language competence versus the mathematical concepts of pre-school children with hearing impairments
Popis výsledku v původním jazyce
This paper acquaints readers with the sub-results of the research survey, which was primarily devoted to the issue of acquiring pre-numerical imaginations of children with hearing impairment in pre-school age in the Czech Republic. In addition to the established time, the extent of their hearing loss, or type of a compensation aid, the indispensible factor affecting the level of pre-mathematical imagination of children is family environment and the communication mode which is either used in its naturalway or selected by the parents of the child. The survey study results of 12 deaf children and the control group of intact peers confirmed the dependency between the level of acquired language skills and the level of acquired pre-mathematical imagination.
Název v anglickém jazyce
Language competence versus the mathematical concepts of pre-school children with hearing impairments
Popis výsledku anglicky
This paper acquaints readers with the sub-results of the research survey, which was primarily devoted to the issue of acquiring pre-numerical imaginations of children with hearing impairment in pre-school age in the Czech Republic. In addition to the established time, the extent of their hearing loss, or type of a compensation aid, the indispensible factor affecting the level of pre-mathematical imagination of children is family environment and the communication mode which is either used in its naturalway or selected by the parents of the child. The survey study results of 12 deaf children and the control group of intact peers confirmed the dependency between the level of acquired language skills and the level of acquired pre-mathematical imagination.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
2076-2081
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Istanbul, TURKEY
Datum konání akce
10. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000317131400263