Effect of perceptual functions level on the development of pre-mathematical concepts in Czech pre-school children
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003050" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003050 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815002116" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815002116</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effect of perceptual functions level on the development of pre-mathematical concepts in Czech pre-school children
Popis výsledku v původním jazyce
The aspects affecting the academic success of students in mathematics include the level of informal mathematical knowledge and communication skills. Therefore this study analyses the influence of the level of perceptual (visual and auditory) functions on the development of pre-mathematical concepts in 71 Czech pre-school children. The survey was carried out using a standardised foreign test of early mathematical skills and a test of reading and writing risks. The results confirmed the tightness of the relationship between the two variables, which can be described as "medium" addiction.
Název v anglickém jazyce
Effect of perceptual functions level on the development of pre-mathematical concepts in Czech pre-school children
Popis výsledku anglicky
The aspects affecting the academic success of students in mathematics include the level of informal mathematical knowledge and communication skills. Therefore this study analyses the influence of the level of perceptual (visual and auditory) functions on the development of pre-mathematical concepts in 71 Czech pre-school children. The survey was carried out using a standardised foreign test of early mathematical skills and a test of reading and writing risks. The results confirmed the tightness of the relationship between the two variables, which can be described as "medium" addiction.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
709-712
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Kyrenia, Kypr
Datum konání akce
22. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380543800097