Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of perceptual functions level on the development of pre-mathematical concepts in Czech pre-school children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003050" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003050 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815002116" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815002116</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of perceptual functions level on the development of pre-mathematical concepts in Czech pre-school children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aspects affecting the academic success of students in mathematics include the level of informal mathematical knowledge and communication skills. Therefore this study analyses the influence of the level of perceptual (visual and auditory) functions on the development of pre-mathematical concepts in 71 Czech pre-school children. The survey was carried out using a standardised foreign test of early mathematical skills and a test of reading and writing risks. The results confirmed the tightness of the relationship between the two variables, which can be described as "medium" addiction.

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of perceptual functions level on the development of pre-mathematical concepts in Czech pre-school children

  • Popis výsledku anglicky

    The aspects affecting the academic success of students in mathematics include the level of informal mathematical knowledge and communication skills. Therefore this study analyses the influence of the level of perceptual (visual and auditory) functions on the development of pre-mathematical concepts in 71 Czech pre-school children. The survey was carried out using a standardised foreign test of early mathematical skills and a test of reading and writing risks. The results confirmed the tightness of the relationship between the two variables, which can be described as "medium" addiction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    709-712

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Kyrenia, Kypr

  • Datum konání akce

    22. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380543800097