Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of the Bologna Declaration on Undergraduate Training of Teachers in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000929" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000929 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of the Bologna Declaration on Undergraduate Training of Teachers in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    On the basis of Bologna Declaration and within the framework of the efforts towards unification of the European Education System, the EU countries agreed on the necessity to increase the number of the population graduating from universities and colleges.The system of tertiary education has been subdivided into the undergraduate and the following graduate level. The original five-year graduate studies were kept only in cases required by their specific character (e.g. general medicine, dentistry, veterinary medicine, special artistic branches, law lower primary teachers? training).It is obligatory for teachers´ training colleges (called Pedagogical Faculties or Faculties of Education in the Czech Republic) to execute the structuralized type of studies (except for the above mentioned branch of teaching at lower primary schools).

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of the Bologna Declaration on Undergraduate Training of Teachers in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    On the basis of Bologna Declaration and within the framework of the efforts towards unification of the European Education System, the EU countries agreed on the necessity to increase the number of the population graduating from universities and colleges.The system of tertiary education has been subdivided into the undergraduate and the following graduate level. The original five-year graduate studies were kept only in cases required by their specific character (e.g. general medicine, dentistry, veterinary medicine, special artistic branches, law lower primary teachers? training).It is obligatory for teachers´ training colleges (called Pedagogical Faculties or Faculties of Education in the Czech Republic) to execute the structuralized type of studies (except for the above mentioned branch of teaching at lower primary schools).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Teachers? training in the European space of higher education

  • ISBN

    978-83-7780-549-7

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    80-88

  • Počet stran knihy

    293

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Adam Marszałek

  • Místo vydání

    Toruń

  • Kód UT WoS kapitoly