Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

COMPARATIVE STUDY OF LEARNING APPROACHES IN UNDERGRADUATE COURSES OF CALCULUS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50002430" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50002430 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    COMPARATIVE STUDY OF LEARNING APPROACHES IN UNDERGRADUATE COURSES OF CALCULUS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper we are going to inform about the progress in our research focusing on the use of mathematical platforms and students' learning approaches in calculus classes. As a continuation of our recent paper published at INTED2014 we are presenting results of a questionnaire survey having been conducted in Canada, Portugal and the Czech Republic. The main point of the preceding paper was the cluster analysis of data having been collected among undergraduate students from Edmonton and Porto. At present, we will learn more about the results of the survey realized at the University of Hradec Kralove in the Czech Republic. In addition to the presentation of factor analysis, sets of data from particular countries are going to be assessed from the perspective of statistical significance. Moreover, we are going to introduce our research focusing on the use of the various web platforms for the assessment of mathematical knowledge (such as Maple T.A., WebAssign, MuchLearning) and our experiences in the context of students' approaches to learning and studying.

  • Název v anglickém jazyce

    COMPARATIVE STUDY OF LEARNING APPROACHES IN UNDERGRADUATE COURSES OF CALCULUS

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we are going to inform about the progress in our research focusing on the use of mathematical platforms and students' learning approaches in calculus classes. As a continuation of our recent paper published at INTED2014 we are presenting results of a questionnaire survey having been conducted in Canada, Portugal and the Czech Republic. The main point of the preceding paper was the cluster analysis of data having been collected among undergraduate students from Edmonton and Porto. At present, we will learn more about the results of the survey realized at the University of Hradec Kralove in the Czech Republic. In addition to the presentation of factor analysis, sets of data from particular countries are going to be assessed from the perspective of statistical significance. Moreover, we are going to introduce our research focusing on the use of the various web platforms for the assessment of mathematical knowledge (such as Maple T.A., WebAssign, MuchLearning) and our experiences in the context of students' approaches to learning and studying.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN 2014 : proceedings

  • ISBN

    978-84-617-0557-3

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    5101-5106

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    7. 7. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000366837205015