Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-learning as a Tool to Enhance Teaching Effectiveness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50003077" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50003077 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-learning as a Tool to Enhance Teaching Effectiveness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study introduces empiric research done at the Faculty of Education of University Hradec Králové, Czech republic. The subject of research was finding of e-learning efficiency of the courses in Learning Manangement System Moodle environment in the course of Didactics of the subjects on nature and society in the study programme Teaching profession for primary school. Evaluation of e-learning efficiency was carried out by means of pedagogical experiment both by traditional finding of the differences inan increased knowledge of the students of the experimental and control group and by analysis of self reflection of the reached competences. Operationalisation of the competences from the area of didactics of the subjects on nature and society and on itsbase a new course in Learning Management System Moodle was created for the purpose of pedagogical experiment. On the base of results from the experiment higher efficiency of teaching with the support of e-learning was proved.The students

  • Název v anglickém jazyce

    E-learning as a Tool to Enhance Teaching Effectiveness

  • Popis výsledku anglicky

    The study introduces empiric research done at the Faculty of Education of University Hradec Králové, Czech republic. The subject of research was finding of e-learning efficiency of the courses in Learning Manangement System Moodle environment in the course of Didactics of the subjects on nature and society in the study programme Teaching profession for primary school. Evaluation of e-learning efficiency was carried out by means of pedagogical experiment both by traditional finding of the differences inan increased knowledge of the students of the experimental and control group and by analysis of self reflection of the reached competences. Operationalisation of the competences from the area of didactics of the subjects on nature and society and on itsbase a new course in Learning Management System Moodle was created for the purpose of pedagogical experiment. On the base of results from the experiment higher efficiency of teaching with the support of e-learning was proved.The students

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DIVAI 2014 : 10th International scientific conference on distance learning in applied informatics

  • ISBN

    978-80-7478-497-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    393-400

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Štúrovo, Slovakia

  • Datum konání akce

    5. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000364578200036