Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An Analysis of Mistakes in Written Assignments of Students of German

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003241" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003241 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://authors.elsevier.com/sd/article/S187704281500230X" target="_blank" >http://authors.elsevier.com/sd/article/S187704281500230X</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.200" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.200</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An Analysis of Mistakes in Written Assignments of Students of German

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Definition of errors that arise in the course of learning a foreign language, developed and changed under the influence of the dominant approaches to teaching foreign languages (from behaviorism through cognitive approach to the communicative approach) .This error analysis is intended as a pilot study project aimed at preventing errors and freely builds on the research project from the years 1990-1993, which analyzed the errors in reception work of applicants German language in college. New research addresses issues, what mistakes committed by German students, this time at the end of their studies at a university in their final written works and which types of errors occur most frequently in these works. The study aims to present a new research project along with its preliminary results.

  • Název v anglickém jazyce

    An Analysis of Mistakes in Written Assignments of Students of German

  • Popis výsledku anglicky

    Definition of errors that arise in the course of learning a foreign language, developed and changed under the influence of the dominant approaches to teaching foreign languages (from behaviorism through cognitive approach to the communicative approach) .This error analysis is intended as a pilot study project aimed at preventing errors and freely builds on the research project from the years 1990-1993, which analyzed the errors in reception work of applicants German language in college. New research addresses issues, what mistakes committed by German students, this time at the end of their studies at a university in their final written works and which types of errors occur most frequently in these works. The study aims to present a new research project along with its preliminary results.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    847-853

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Kyrenia

  • Datum konání akce

    13. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380543800116