An Analysis of Mistakes in Written Assignments of Students of German
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003241" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003241 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://authors.elsevier.com/sd/article/S187704281500230X" target="_blank" >http://authors.elsevier.com/sd/article/S187704281500230X</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.200" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.200</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
An Analysis of Mistakes in Written Assignments of Students of German
Popis výsledku v původním jazyce
Definition of errors that arise in the course of learning a foreign language, developed and changed under the influence of the dominant approaches to teaching foreign languages (from behaviorism through cognitive approach to the communicative approach) .This error analysis is intended as a pilot study project aimed at preventing errors and freely builds on the research project from the years 1990-1993, which analyzed the errors in reception work of applicants German language in college. New research addresses issues, what mistakes committed by German students, this time at the end of their studies at a university in their final written works and which types of errors occur most frequently in these works. The study aims to present a new research project along with its preliminary results.
Název v anglickém jazyce
An Analysis of Mistakes in Written Assignments of Students of German
Popis výsledku anglicky
Definition of errors that arise in the course of learning a foreign language, developed and changed under the influence of the dominant approaches to teaching foreign languages (from behaviorism through cognitive approach to the communicative approach) .This error analysis is intended as a pilot study project aimed at preventing errors and freely builds on the research project from the years 1990-1993, which analyzed the errors in reception work of applicants German language in college. New research addresses issues, what mistakes committed by German students, this time at the end of their studies at a university in their final written works and which types of errors occur most frequently in these works. The study aims to present a new research project along with its preliminary results.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
847-853
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Kyrenia
Datum konání akce
13. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380543800116