Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Comparison of Czech Undergraduate Students' and In-service Teachers' Views on English Pronunciation: A questionnaire based study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50004104" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50004104 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pdf.uhk.cz/hkjas/pi/vol2nr1_2015.pdf#page=131" target="_blank" >http://pdf.uhk.cz/hkjas/pi/vol2nr1_2015.pdf#page=131</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Comparison of Czech Undergraduate Students' and In-service Teachers' Views on English Pronunciation: A questionnaire based study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study is a small-scale explanatory survey to investigate English language learners' (N=82) attitudes and beliefs about their own pronunciation. The findings are compared to those of in-service teachers (N=23) and their pronunciation teaching practices. The data were obtained through a set of two survey questionnaires that were to shed the light on the opinions of Czech undergraduate students and to explore whether there are any clear reasons for those beliefs in the in-service teachers' pronunciation attitudes and practices. The results clearly show that both the students and the teachers are aware of the importance of good pronunciation for successful communication. However, on the other hand, they also indicate that the teachers are not very knowledgeable in the components of pronunciation teaching, thus focusing primarily on segmental instructions at the expense of prosody training. This notion was supported by the importance that both the students and the teachers assign to the

  • Název v anglickém jazyce

    A Comparison of Czech Undergraduate Students' and In-service Teachers' Views on English Pronunciation: A questionnaire based study

  • Popis výsledku anglicky

    The study is a small-scale explanatory survey to investigate English language learners' (N=82) attitudes and beliefs about their own pronunciation. The findings are compared to those of in-service teachers (N=23) and their pronunciation teaching practices. The data were obtained through a set of two survey questionnaires that were to shed the light on the opinions of Czech undergraduate students and to explore whether there are any clear reasons for those beliefs in the in-service teachers' pronunciation attitudes and practices. The results clearly show that both the students and the teachers are aware of the importance of good pronunciation for successful communication. However, on the other hand, they also indicate that the teachers are not very knowledgeable in the components of pronunciation teaching, thus focusing primarily on segmental instructions at the expense of prosody training. This notion was supported by the importance that both the students and the teachers assign to the

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hradec Králové journal of Anglophone studies

  • ISSN

    2336-3347

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    131-140

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus