Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing Czech teachers' attitudes to contemporary school curricular reform: comparison

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50004472" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50004472 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816001166" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816001166</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.091" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2016.02.091</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing Czech teachers' attitudes to contemporary school curricular reform: comparison

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on the issue: To what extent have Czech teachers' attitudes to the school curricular reform changed between years of 2007 and 2015? The first part describes some of the most dominant documents as well as issues or aspects of educational change/s, initiated in 2001 by the key White Paper (National Programme for Education Development). The latter part specifies and compares two surveys (2007, 2015), including key methodological aspects as well as key empirical findings (main technique: questionnaire, SPSS, sample: secondary education teachers). Presented surveys monitor teachers' attitudes to selected aspects of the educational change. There are employed descriptive, analytical and comparative views.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing Czech teachers' attitudes to contemporary school curricular reform: comparison

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the issue: To what extent have Czech teachers' attitudes to the school curricular reform changed between years of 2007 and 2015? The first part describes some of the most dominant documents as well as issues or aspects of educational change/s, initiated in 2001 by the key White Paper (National Programme for Education Development). The latter part specifies and compares two surveys (2007, 2015), including key methodological aspects as well as key empirical findings (main technique: questionnaire, SPSS, sample: secondary education teachers). Presented surveys monitor teachers' attitudes to selected aspects of the educational change. There are employed descriptive, analytical and comparative views.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    303-312

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Istanbul

  • Datum konání akce

    13. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000387478700037