Developing Czech teachers' attitudes to contemporary school curricular reform: comparison
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50004472" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50004472 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816001166" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816001166</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.091" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2016.02.091</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Developing Czech teachers' attitudes to contemporary school curricular reform: comparison
Popis výsledku v původním jazyce
The article focuses on the issue: To what extent have Czech teachers' attitudes to the school curricular reform changed between years of 2007 and 2015? The first part describes some of the most dominant documents as well as issues or aspects of educational change/s, initiated in 2001 by the key White Paper (National Programme for Education Development). The latter part specifies and compares two surveys (2007, 2015), including key methodological aspects as well as key empirical findings (main technique: questionnaire, SPSS, sample: secondary education teachers). Presented surveys monitor teachers' attitudes to selected aspects of the educational change. There are employed descriptive, analytical and comparative views.
Název v anglickém jazyce
Developing Czech teachers' attitudes to contemporary school curricular reform: comparison
Popis výsledku anglicky
The article focuses on the issue: To what extent have Czech teachers' attitudes to the school curricular reform changed between years of 2007 and 2015? The first part describes some of the most dominant documents as well as issues or aspects of educational change/s, initiated in 2001 by the key White Paper (National Programme for Education Development). The latter part specifies and compares two surveys (2007, 2015), including key methodological aspects as well as key empirical findings (main technique: questionnaire, SPSS, sample: secondary education teachers). Presented surveys monitor teachers' attitudes to selected aspects of the educational change. There are employed descriptive, analytical and comparative views.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - social and behavioral sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
303-312
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Istanbul
Datum konání akce
13. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000387478700037