Využití elementů, principů a technik Pesso Boyden psychomotorické terapie jako sebezkušenosti v rámci osobnostního a sociálního rozvoje budoucích sociálních pedagogů na Univerzitě v Hradci Králové
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50005634" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50005634 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití elementů, principů a technik Pesso Boyden psychomotorické terapie jako sebezkušenosti v rámci osobnostního a sociálního rozvoje budoucích sociálních pedagogů na Univerzitě v Hradci Králové
Popis výsledku v původním jazyce
Stručné představení backgroundu metody, teorie a vývoje osobnosti dle PBSP, principů, elementů a technik této metody a jejich využití v (pedagogické) praxi. Zvláštní zřetel je věnován základním vývojovým potřebám dle Pessa a Boyden Pessa, včetně mechanismu a hierarchie jejich naplňování, jakožto konceptu velmi srozumitelnému, s dobrou možností aplikovat jej při práci s jednotlivcem i skupinou, napříč věkovým spektrem. Pozornost je dále soustředěna k dílčím technikám a především cvičením, která jsou využitelná nejen v pedagogické praxi - mj. vytváří konstruktivní nástroj pro zážitek sebezkušenosti a pro osobnostní a sociální rozvoj budoucích pedagogů.
Název v anglickém jazyce
The use of elements, principles and techniques of Pesso Boyden System Psychomotor as self-experience in the frame of personal and social development of future social educators at University of Hradec Králové
Popis výsledku anglicky
Short presentation of background of method, theory and personal development by PBSP, principles, elements and technigues of this method and its using in (pedagogical) practise. Special accent is dedicated to basic developmental needs by Pesso and Boyden-Pesso, including machinery and hierarchies of its full-filling as understanable with a good option for apply it during work with individual and group, across spectrum of age. Attention is concentrated to subtechniques and above all to exercices which are exploitable not only by pedagogical practices – btw. it creates constructive instrument (tool) for experience of self-experience and for personal and social development of future (incoming) pedagogues.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Osobnostní růst v podmínkách přípravy sociálních pedagogů na pedagogických fakultách v Ostravě a Hradci Králové
ISBN
978-80-7464-895-3
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
64-76
Počet stran knihy
98
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—