Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hudba ve výuce cizích jazyků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50013703" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50013703 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hudba ve výuce cizích jazyků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Odborná publikace je určena těm čtenářům, kteří se zajímají o cizí jazyky a zároveň mají kladný vztah k hudbě. V teoretické části knihy se autorka zabývá obecnými otázkami jazyka a hudby a jejich provázanosti. V komplexním výzkumu se zaměřila na tři přímé účastníky edukačního procesu. První okruh jejího zájmu tvořily učebnice cizích jazyků, u kterých pomocí obsahové analýzy textu zjišťovala kvantitativní a kvalitativní zastoupení hudební složky. Další bod autorčina výzkumu se soustředil na učitele cizích jazyků, kdy ji v dotazníkovém šetření zajímal především jejich postoj k hudbě a jejich osobní zkušenosti s hudbou v hodinách cizích jazyků. Třetí součástí aplikovaného výzkumu byli žáci základních a středních škol, jejich vztah k hudbě a zároveň jejich pohled na využití hudby ve výuce cizích jazyků. Údaje získané ve všech oblastech výzkumu byly zpracovány a porovnány s cílem získat co nejkomplexnější pohled na danou problematiku. Publikace tak představuje první pokus o syntézu teoretických východisek, didakticko-metodických konsekvencí výsledků aplikovaného výzkumu a zároveň je příspěvkem k diskusi o vlivu hudby na výuku cizích jazyků. Téma vyvolává řadu nových otázek, na které je třeba neustále hledat odpovědi.

  • Název v anglickém jazyce

    Music and foreign language teaching

  • Popis výsledku anglicky

    Music and languages have a lot in common. Music is a phenomenon present everywhere, and human beings are in a permanent contact with music every day. Language and its use enabled a signifi cant step forward in the development of human beings. Th e main role of language has always been to transfer information from a person to another person. Language enables people to communicate and to cultivate their own personalities. Both the phenomena – both music and language – are built on the strictly ruled bases. Th ese established rules have to be learnt and kept by human beings. For example, both language acquisition and music acquisition are linked with similar or maybe even equivalent processes – with reading, memorizing, perception, motivation, emotions, listening, thinking, etc. Music can positively support the process of learning foreign languages. Th e impact of music on foreign language teaching is linked with the development of emotional intelligence; pupils are emotionally and aesthetically formed by music. The process of teaching and learning (not only foreign languages) is linked with infl uencing emotions. Th e presence and participation of music in all the mentioned processes plays a priceless role – the rational and emotional components of human thinking and experiencing become mixed and harmonized.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-271-0513-7

  • Počet stran knihy

    163

  • Název nakladatele

    Grada

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy