Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The effectiveness of creative procedures when listening to popular music at school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50013889" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50013889 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.iclel.com/iclel-17-conference-pr-book" target="_blank" >https://www.iclel.com/iclel-17-conference-pr-book</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The effectiveness of creative procedures when listening to popular music at school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Listening is one of the four elementary activities during music education. Modern popular music forms an important part of the teaching material for music education and continues to be a current topic for students. There is sufficient opportunity to include creative procedures when listening during music education. Application of creative procedures in connection with listening activities is represented by utilisation of a set of motivational games with music facts. Motivational games with music facts are formulated for students of the 2nd level of primary school (hereinafter “PS”). The goal of the specific research was to apply the aforementioned creative procedures by means of a set of motivational games with music facts in connection with listening, and to experimentally verify the effectiveness of creative procedures on parallel classes at the 2nd level of PS using the technique of working with an experimental and control group of students.

  • Název v anglickém jazyce

    The effectiveness of creative procedures when listening to popular music at school

  • Popis výsledku anglicky

    Listening is one of the four elementary activities during music education. Modern popular music forms an important part of the teaching material for music education and continues to be a current topic for students. There is sufficient opportunity to include creative procedures when listening during music education. Application of creative procedures in connection with listening activities is represented by utilisation of a set of motivational games with music facts. Motivational games with music facts are formulated for students of the 2nd level of primary school (hereinafter “PS”). The goal of the specific research was to apply the aforementioned creative procedures by means of a set of motivational games with music facts in connection with listening, and to experimentally verify the effectiveness of creative procedures on parallel classes at the 2nd level of PS using the technique of working with an experimental and control group of students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 2017 Conference Proceeding Book

  • ISBN

    978-605-66495-2-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    185-188

  • Název nakladatele

    ICLEL 2017 Conference Proceeding Book

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Porto

  • Datum konání akce

    12. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000464901900020