Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CREATIVITY DEVELOPMENT OF KINDERGARTEN TEACHERS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50016094" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50016094 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2018F65.pdf" target="_blank" >https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2018F65.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.01.65" target="_blank" >10.15405/epsbs.2019.01.65</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CREATIVITY DEVELOPMENT OF KINDERGARTEN TEACHERS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discovers the development of teachers’ creativity in kindergartens and compares results of creativity at selected groups. The goal of the research is to find development of creative thinking at kindergarten teachers, who apply their creative methods intensively and methods of creative drama in education and to compare it with educators who do not use creative methods. Research brings a qualitative comparative survey where Torrance test of creative thinking for kindergarten educators had been used. Obtained data from the measurement has been processed with the help of descriptive methods and correlations and compared with experimental and control groups of educators. Research study shows significant results in kindergarten teachers’ development of creativity based on the creative thinking test.

  • Název v anglickém jazyce

    CREATIVITY DEVELOPMENT OF KINDERGARTEN TEACHERS

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discovers the development of teachers’ creativity in kindergartens and compares results of creativity at selected groups. The goal of the research is to find development of creative thinking at kindergarten teachers, who apply their creative methods intensively and methods of creative drama in education and to compare it with educators who do not use creative methods. Research brings a qualitative comparative survey where Torrance test of creative thinking for kindergarten educators had been used. Obtained data from the measurement has been processed with the help of descriptive methods and correlations and compared with experimental and control groups of educators. Research study shows significant results in kindergarten teachers’ development of creativity based on the creative thinking test.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International conference on Education and educational psychology (ICEEPSY 2019)

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    671-677

  • Název nakladatele

    Future academy

  • Místo vydání

    Nicosia

  • Místo konání akce

    Athens - GREECE

  • Datum konání akce

    2. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000527803500059