CREATIVITY DEVELOPMENT OF KINDERGARTEN TEACHERS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50016094" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50016094 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2018F65.pdf" target="_blank" >https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2018F65.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.01.65" target="_blank" >10.15405/epsbs.2019.01.65</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CREATIVITY DEVELOPMENT OF KINDERGARTEN TEACHERS
Popis výsledku v původním jazyce
The paper discovers the development of teachers’ creativity in kindergartens and compares results of creativity at selected groups. The goal of the research is to find development of creative thinking at kindergarten teachers, who apply their creative methods intensively and methods of creative drama in education and to compare it with educators who do not use creative methods. Research brings a qualitative comparative survey where Torrance test of creative thinking for kindergarten educators had been used. Obtained data from the measurement has been processed with the help of descriptive methods and correlations and compared with experimental and control groups of educators. Research study shows significant results in kindergarten teachers’ development of creativity based on the creative thinking test.
Název v anglickém jazyce
CREATIVITY DEVELOPMENT OF KINDERGARTEN TEACHERS
Popis výsledku anglicky
The paper discovers the development of teachers’ creativity in kindergartens and compares results of creativity at selected groups. The goal of the research is to find development of creative thinking at kindergarten teachers, who apply their creative methods intensively and methods of creative drama in education and to compare it with educators who do not use creative methods. Research brings a qualitative comparative survey where Torrance test of creative thinking for kindergarten educators had been used. Obtained data from the measurement has been processed with the help of descriptive methods and correlations and compared with experimental and control groups of educators. Research study shows significant results in kindergarten teachers’ development of creativity based on the creative thinking test.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International conference on Education and educational psychology (ICEEPSY 2019)
ISBN
—
ISSN
2357-1330
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
671-677
Název nakladatele
Future academy
Místo vydání
Nicosia
Místo konání akce
Athens - GREECE
Datum konání akce
2. 10. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000527803500059