Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitelství dějepisu jako všeobecně-vzdělávacího předmětu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50016345" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50016345 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.lipka.cz/soubory/uhk_civis_ucitelske-studijni-programy_web--f11961.pdf" target="_blank" >https://www.lipka.cz/soubory/uhk_civis_ucitelske-studijni-programy_web--f11961.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitelství dějepisu jako všeobecně-vzdělávacího předmětu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola v monografii ukazuje, jak jsou environmentální výchova, globální rozvojové vzdělání a vzdělávání k udržitelnému rozvoji reflektovány v pregraduální přípravě učitelů dějepisu. Kapitola představuje disciplíny pregraduální přípravy učitelů dějepisu. Moderní a efektivní výuka dějepisu zaměřuje svou pozornost na sociální dějiny, na generační zkušenosti, věnuje se problémům národních, etnických a jiných minorit. Je zdůrazňována vazba na kulturní prvky krajiny, je položen akcent na krajinnou ekologii, na udržitelný rozvoj a regionální environmentalistiku.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching History as a Comprehensive Subject

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter in the monograph presents how environmental education, global development education and education for sustainable development are reflected in the undergraduate training of history teachers. The chapter presents the disciplines of undergraduate training of history teachers. Modern and effective teaching of history focuses on social history, generational experience, and the problems of national, ethnic and other minorities. The emphasis is placed on the cultural elements of the landscape, landscape ecology, sustainable development and regional environmentalism.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Učitelské studijní programy a formování občanských a sociálních kompetencí

  • ISBN

    978-80-7435-755-8

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    86-98

  • Počet stran knihy

    267

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Kód UT WoS kapitoly