Učitelství dějepisu jako všeobecně-vzdělávacího předmětu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F19%3A50016345" target="_blank" >RIV/62690094:18440/19:50016345 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.lipka.cz/soubory/uhk_civis_ucitelske-studijni-programy_web--f11961.pdf" target="_blank" >https://www.lipka.cz/soubory/uhk_civis_ucitelske-studijni-programy_web--f11961.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitelství dějepisu jako všeobecně-vzdělávacího předmětu
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola v monografii ukazuje, jak jsou environmentální výchova, globální rozvojové vzdělání a vzdělávání k udržitelnému rozvoji reflektovány v pregraduální přípravě učitelů dějepisu. Kapitola představuje disciplíny pregraduální přípravy učitelů dějepisu. Moderní a efektivní výuka dějepisu zaměřuje svou pozornost na sociální dějiny, na generační zkušenosti, věnuje se problémům národních, etnických a jiných minorit. Je zdůrazňována vazba na kulturní prvky krajiny, je položen akcent na krajinnou ekologii, na udržitelný rozvoj a regionální environmentalistiku.
Název v anglickém jazyce
Teaching History as a Comprehensive Subject
Popis výsledku anglicky
The chapter in the monograph presents how environmental education, global development education and education for sustainable development are reflected in the undergraduate training of history teachers. The chapter presents the disciplines of undergraduate training of history teachers. Modern and effective teaching of history focuses on social history, generational experience, and the problems of national, ethnic and other minorities. The emphasis is placed on the cultural elements of the landscape, landscape ecology, sustainable development and regional environmentalism.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Učitelské studijní programy a formování občanských a sociálních kompetencí
ISBN
978-80-7435-755-8
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
86-98
Počet stran knihy
267
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Kód UT WoS kapitoly
—