Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fysiologická hudba: z českých bojů o Novou hudbu let dvacátých

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F20%3A50017348" target="_blank" >RIV/62690094:18440/20:50017348 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.academia.edu/43245779/Fysiologick%C3%A1_hudba_z_%C4%8Desk%C3%BDch_boj%C5%AF_o_Novou_hudbu_let_dvac%C3%A1t%C3%BDch_Physiological_Music_Czech_Struggles_for_the_New_Music_in_the_1920s_" target="_blank" >https://www.academia.edu/43245779/Fysiologick%C3%A1_hudba_z_%C4%8Desk%C3%BDch_boj%C5%AF_o_Novou_hudbu_let_dvac%C3%A1t%C3%BDch_Physiological_Music_Czech_Struggles_for_the_New_Music_in_the_1920s_</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fysiologická hudba: z českých bojů o Novou hudbu let dvacátých

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie podává dějiny termínu a pojmu „fysiologická hudba“, jenž byl prvně použit německým hudebním estetikem Paulem Bekkerem, a následně sehrál významnou roli v české recepci německé hudební avantgardy (Ernst Křenek, Paul Hindemith, Alois Hába) bezprostředně po první světové válce i v debatách o dalším vývoji české hudby, které probíhaly ve dvacátých letech 20. století.

  • Název v anglickém jazyce

    Physiological music: Czech struggles for New Music in the 1920s

  • Popis výsledku anglicky

    The term and concept “physiological music” sprang up in the early 1920s from the soil of German phenomenological music aesthetics. Paul Bekker employed it in defining the fundamental principle of New Music where it consists in the discovery of new beauty in an autonomous universe of sounds. The debate on “physiological music” then came to represent one of the crucial impulses for the development of Czech musical culture in the 1920s.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hudební věda

  • ISSN

    0018-7003

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    22-51

  • Kód UT WoS článku

    000567593500002

  • EID výsledku v databázi Scopus