Sociální znevýhodnění jako determinanta vzdělanostních perspektiv dětí – pohled do rodinného zázemí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F20%3A50017436" target="_blank" >RIV/62690094:18440/20:50017436 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální znevýhodnění jako determinanta vzdělanostních perspektiv dětí – pohled do rodinného zázemí
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie se pokouší poukázat na některé méně známé oblasti života rodin a rozšířit tak poznatky o povaze výzev, která přináší sociální znevýhodnění v oblasti vzdělanostních perspektiv. Pro pochopení širokého komplexu vlivů, který působí na žáky přicházející do školy z prostředí, jež nese charakteristiky sociálního znevýhodnění, je využito tří stěžejních konceptů. Tyto koncepty formují podobu dnešních úvah nad problematikou sociálního znevýhodnění v nejširším slova smyslu. Těmito koncepty jsou koncept mnohoproblémovosti, chudoby a sociálního vyloučení. V jednotlivých kapitolách se kniha zaměřuje na představení stěžejních charakteristik těchto konceptů, které nám dále umožnily vytvořit podrobnější osnovu oblastí, ve kterých dochází k sociálnímu znevýhodňování žáků. Zaměření celé monografie osciluje mezi teoretickým rámcem vybraných konceptů a jejich reálnou podobou v podmínkách české společnosti.
Název v anglickém jazyce
Social disadvantage as a determinant of children's educational perspectives - a look into the family background
Popis výsledku anglicky
The monograph attempts to point out some lesser-known fields of families´ lives and thus spread its knowledge about the nature of the challenges that bring social disadvantage in the field of educational perspectives. In order to understand a wide range of influences that affect pupils who come to school from a background that bears the characteristics of social disadvantage, we have used three key concepts. These concepts form the shape of today´s reflection on the issue of social disadvantage in the broadest sense. These concepts represent multiple issues, poverty and social exclusion. The book focuses on introduction of key characteristics of these concepts in individual chapters, which also allowed us to create detailed outline of fields where are pupils socially disadvantaged. The focus of the whole monograph oscillates between a theoretical framework of selected concepts and their real form in the conditions of Czech society.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7315-271-0
Počet stran knihy
150
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—