Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociální znevýhodnění jako determinanta vzdělanostních perspektiv dětí – pohled do rodinného zázemí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F20%3A50017436" target="_blank" >RIV/62690094:18440/20:50017436 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociální znevýhodnění jako determinanta vzdělanostních perspektiv dětí – pohled do rodinného zázemí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie se pokouší poukázat na některé méně známé oblasti života rodin a rozšířit tak poznatky o povaze výzev, která přináší sociální znevýhodnění v oblasti vzdělanostních perspektiv. Pro pochopení širokého komplexu vlivů, který působí na žáky přicházející do školy z prostředí, jež nese charakteristiky sociálního znevýhodnění, je využito tří stěžejních konceptů. Tyto koncepty formují podobu dnešních úvah nad problematikou sociálního znevýhodnění v nejširším slova smyslu. Těmito koncepty jsou koncept mnohoproblémovosti, chudoby a sociálního vyloučení. V jednotlivých kapitolách se kniha zaměřuje na představení stěžejních charakteristik těchto konceptů, které nám dále umožnily vytvořit podrobnější osnovu oblastí, ve kterých dochází k sociálnímu znevýhodňování žáků. Zaměření celé monografie osciluje mezi teoretickým rámcem vybraných konceptů a jejich reálnou podobou v podmínkách české společnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Social disadvantage as a determinant of children's educational perspectives - a look into the family background

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph attempts to point out some lesser-known fields of families´ lives and thus spread its knowledge about the nature of the challenges that bring social disadvantage in the field of educational perspectives. In order to understand a wide range of influences that affect pupils who come to school from a background that bears the characteristics of social disadvantage, we have used three key concepts. These concepts form the shape of today´s reflection on the issue of social disadvantage in the broadest sense. These concepts represent multiple issues, poverty and social exclusion. The book focuses on introduction of key characteristics of these concepts in individual chapters, which also allowed us to create detailed outline of fields where are pupils socially disadvantaged. The focus of the whole monograph oscillates between a theoretical framework of selected concepts and their real form in the conditions of Czech society.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7315-271-0

  • Počet stran knihy

    150

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy