Hudební a jazyková paměť u žáků v primárním vzdělávání v pilotním výzkumu.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F20%3A50017663" target="_blank" >RIV/62690094:18440/20:50017663 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2021/01/ssf_5_20_s_obalkou.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2021/01/ssf_5_20_s_obalkou.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hudební a jazyková paměť u žáků v primárním vzdělávání v pilotním výzkumu.
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá vybranými výsledky pilotního výzkumu zaměřeného na zkoumání hudebního a jazykového vnímání žáků v primárním vzdělávání. Pro účely pilotního projektu byl použit nestandardizovaný dotazník, který zjišťoval vztah respondentů k hudbě a cizím jazykům. Dalším výzkumným nástrojem byl poslechový test sestavený z vybraných jazykových sekvencí. Respondenti zaznamenávali výsledky poslechových testů do záznamových archů k určení úrovně sluchové paměti. Pro zpracování dat byl využit sémantický diferenciál. Výsledky ukázaly, že 61% respondentů má pozitivní vztah k hudbě a také pozitivnější vztah k učení se cizímu jazyku. Dále byla prokázána korelace mezi vztahem k hudbě a jazykovou pamětí. V rámci pilotního výzkumu jsme chtěli poskytnout hlubší vhled do procesu učení se cizím jazykům a podpořit tak další podobný výzkum v této oblasti.
Název v anglickém jazyce
Pilot Research of Music and Language Memory of Pupils in Primary Education of Pupils in Primary Education
Popis výsledku anglicky
The article deals with selected results of a pilot research focusing on examining of pupils´ learning of foreign languages and music who attend 1 st up to 5th year of primary school and it was implemented at the Faculty of Education University of Hradec Králové in the Czech Republic. The aim of our pilot research was to analyse the researched issues on theoretical and research basis, as well as to outline the possibilities of examining musical and linguistic perception of pupils in primary education. A non-standardized questionnaire was used for the purpose of the pilot study, which ascertained the respondents´ relationship to music and foreign languages. A listening test consisted of selected research sequences was used as another research method. Respondents recorded the results of listening tests on record sheets to determine the level of language memory. A semantic differential had been chosen for data processing, a method measuring the intensity of respondents´ psychological attitudes to the perception of given foreign languages. The research pointed to the connection between music and language. By working on this issue, we wanted to provide a deeper insight into the process of learning foreign languages and encourage further similar research in this scientific field.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
86-94
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—