Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Význam paměti při studiu hudby a při výuce cizích jazyků jako součást výzkumu na téma Vliv hudby na výuku cizích jazyků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F21%3A50018741" target="_blank" >RIV/62690094:18440/21:50018741 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_17_2/besedova_kroupova.pdf" target="_blank" >https://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_17_2/besedova_kroupova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Význam paměti při studiu hudby a při výuce cizích jazyků jako součást výzkumu na téma Vliv hudby na výuku cizích jazyků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci výzkumu Vliv hudby na výuku cizích jazyků prováděného vědeckovýzkumným týmem Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové proběhlo na vybraných základních školách testování žáků 7. – 9. tříd s cílem zjistit, jaký vliv má paměť při studiu hudby a při výuce cizích jazyků a do jaké míry mají hudebně vzdělaní jedinci výhodu při učení se cizím jazykům. Testování bylo realizováno formou písemně zaznamenávaného paměťového testu kompletovaného s dotazníkem, v němž respondenti uváděli svůj vztah k hudebním činnostem. Příspěvek informuje o záměrech studie, průběhu testování, uvádí podrobnosti obsahu paměťového testu a shrnuje dosažené výsledky.

  • Název v anglickém jazyce

    The importance of memory in the study of music and in teaching foreign languages as part of research on The influence of music on foreign language teaching

  • Popis výsledku anglicky

    As a part of the research The Influence of Music on Foreign Language Teaching, carried out by the research team of the Faculty of Education at the University of Hradec Králové, pupils of 7th– 9 th graders at selected primary schools were tested to determine the influence of memory in music study and foreign language teaching and to what extent musically educated individuals have the advantage of learning foreign languages. Testing was conducted in the form of a written test memory recorded assembled with a questionnaire in which respondents indicated their relationship to musical activities. The paper informs about the intentions of the study, the course of testing, gives details of the content of the memory test. and summarizes the achieved results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Teoretické reflexe hudební výchovy

  • ISSN

    1803-1331

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus