Význam paměti při studiu hudby a při výuce cizích jazyků jako součást výzkumu na téma Vliv hudby na výuku cizích jazyků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F21%3A50018741" target="_blank" >RIV/62690094:18440/21:50018741 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_17_2/besedova_kroupova.pdf" target="_blank" >https://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_17_2/besedova_kroupova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Význam paměti při studiu hudby a při výuce cizích jazyků jako součást výzkumu na téma Vliv hudby na výuku cizích jazyků
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci výzkumu Vliv hudby na výuku cizích jazyků prováděného vědeckovýzkumným týmem Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové proběhlo na vybraných základních školách testování žáků 7. – 9. tříd s cílem zjistit, jaký vliv má paměť při studiu hudby a při výuce cizích jazyků a do jaké míry mají hudebně vzdělaní jedinci výhodu při učení se cizím jazykům. Testování bylo realizováno formou písemně zaznamenávaného paměťového testu kompletovaného s dotazníkem, v němž respondenti uváděli svůj vztah k hudebním činnostem. Příspěvek informuje o záměrech studie, průběhu testování, uvádí podrobnosti obsahu paměťového testu a shrnuje dosažené výsledky.
Název v anglickém jazyce
The importance of memory in the study of music and in teaching foreign languages as part of research on The influence of music on foreign language teaching
Popis výsledku anglicky
As a part of the research The Influence of Music on Foreign Language Teaching, carried out by the research team of the Faculty of Education at the University of Hradec Králové, pupils of 7th– 9 th graders at selected primary schools were tested to determine the influence of memory in music study and foreign language teaching and to what extent musically educated individuals have the advantage of learning foreign languages. Testing was conducted in the form of a written test memory recorded assembled with a questionnaire in which respondents indicated their relationship to musical activities. The paper informs about the intentions of the study, the course of testing, gives details of the content of the memory test. and summarizes the achieved results.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Teoretické reflexe hudební výchovy
ISSN
1803-1331
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—