Role hudby ve výuce cizích jazyků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F21%3A50018554" target="_blank" >RIV/62690094:18440/21:50018554 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2021/11/ssf_4_21_s_obalkou.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2021/11/ssf_4_21_s_obalkou.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role hudby ve výuce cizích jazyků
Popis výsledku v původním jazyce
Téma příspěvku prezentuje výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit úroveň jazykové paměti u žáků 3., 4. a 5. třídy základní školy a zmapovat roli hudby při výuce cizích jazyků. Pomocí nestandardizovaného dotazníku jsme nejprve zjišťovali vztah respondentů k hudbě a poté na základě poslechových jazykových testů jejich úroveň jazykové paměti ve vztahu k hudbě. Výzkumu se účastnilo 403 respondentů. Pro zpracování dat byl použit Spearmanův korelační koeficient, Mann-Whitney test a T-test. Výsledky ukázaly vyšší úspěšnost v jazykové paměti u žáků 3. ročníku, kteří navštěvují základní uměleckou školu. Tato propojenost přináší další výzvy pro výzkum v oblastech učení cizích jazyků.
Název v anglickém jazyce
Music Role in Learning of Foreign Languages
Popis výsledku anglicky
The topic of the paper is represented by results in the research survey, the aim, which was to determine the level of language memory in pupils of the 3rd, 4th and 5th class of primary school and to map the role of music in learning of foreign languages. Using a non-standardised questionnaire, we firstly determined the respondents’ relationship to music and then, based on listening language tests, their level of language memory in relationship with music. There were 403 respondents in the research. The Spearman´s correlation coefficient, the Mann-Whitney test and the T-test had been chosen for data processing. The results showed a higher success in language memory in pupils of the 3rd year, who attend primary art school. This interconnectedness brings further challenges to research in the fields of learning of foreign languages.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
59-71
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—