Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role hudby ve výuce cizích jazyků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F21%3A50018554" target="_blank" >RIV/62690094:18440/21:50018554 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2021/11/ssf_4_21_s_obalkou.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2021/11/ssf_4_21_s_obalkou.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Role hudby ve výuce cizích jazyků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Téma příspěvku prezentuje výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit úroveň jazykové paměti u žáků 3., 4. a 5. třídy základní školy a zmapovat roli hudby při výuce cizích jazyků. Pomocí nestandardizovaného dotazníku jsme nejprve zjišťovali vztah respondentů k hudbě a poté na základě poslechových jazykových testů jejich úroveň jazykové paměti ve vztahu k hudbě. Výzkumu se účastnilo 403 respondentů. Pro zpracování dat byl použit Spearmanův korelační koeficient, Mann-Whitney test a T-test. Výsledky ukázaly vyšší úspěšnost v jazykové paměti u žáků 3. ročníku, kteří navštěvují základní uměleckou školu. Tato propojenost přináší další výzvy pro výzkum v oblastech učení cizích jazyků.

  • Název v anglickém jazyce

    Music Role in Learning of Foreign Languages

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of the paper is represented by results in the research survey, the aim, which was to determine the level of language memory in pupils of the 3rd, 4th and 5th class of primary school and to map the role of music in learning of foreign languages. Using a non-standardised questionnaire, we firstly determined the respondents’ relationship to music and then, based on listening language tests, their level of language memory in relationship with music. There were 403 respondents in the research. The Spearman´s correlation coefficient, the Mann-Whitney test and the T-test had been chosen for data processing. The results showed a higher success in language memory in pupils of the 3rd year, who attend primary art school. This interconnectedness brings further challenges to research in the fields of learning of foreign languages.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    59-71

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus