Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dramatika a hra jako potenciál kreativity v předškolním vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F20%3A50018936" target="_blank" >RIV/62690094:18440/20:50018936 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dramatika a hra jako potenciál kreativity v předškolním vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie se zabývá tvořivou dramatikou, hrou a kreativitou v kontextu s předškolním vzděláváním. Zamýšlí se nad významem hry dítěte v předškolním věku, která je zároveň jádrem tvořivé dramatiky. Přináší pohledy na výzkumná šetření volné hry dětí a tvořivé dramatiky u nás i v zahraničí, které představují přirozenou platformu rozvíjení kreativity dětí v předškolním věku. Monografie pojímá tvořivou dramatiku jako potenciál, který si zaslouží pozornost, protože jeho uplatňování v předškolní edukaci vede k rozvoji tvořivého myšlení dětí a učitelů. Prezentovaný výzkum je tvořen ze dvou výzkumných studií založených na smíšeném designu (kombinuje kvalitativní a kvantitativní prvky) a probíhal v letech 2016-2019. Výzkumná studie I. zaměřuje pozornost na zjišťování úrovně rozvoje kreativity u dětí a učitelů v mateřských školách, kde se uplatňuje nebo neuplatňuje tvořivá dramatika v předškolní edukaci. Na základě komparace výzkumných dat v měřitelných ukazatelích dochází k potvrzení uváděného významu a potenciálu tvořivé dramatiky. Výzkumná studie II. poskytuje prostřednictvím pěti případových studií hlubší vhled do problematiky předškolního vzdělávání, ve kterém je intenzivně uplatňovaná tvořivá dramatika jako didaktický prostředek každodenních činností v mateřských školách. Výsledky z obou výzkumných studií prokazují významný vliv tvořivé dramatiky na rozvoj kreativního myšlení u dětí a pedagogů v mateřských školách a vedou k docenění tvořivé dramatiky v předškolním vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Drama and play as a potential for creativity in preschool education

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph deals with creative drama, play and a role of creativity in pre-school education. Attention is laid to the importance of the play of a pre-school child, which is also the core of creative dramatics. It brings insights into research investigation of children&apos;s free play and creative dramatics in our country and abroad, which represents a natural platform for developing the creativity of preschool children.The monograph considers creative dramatics as a potential which deserves attention as its role in preschool education leads to the development of creative thinking of children and teachers. The presented research, which was held from 2016 to 219, consists of two case studies based on two different research elements (i.e. combines qualitative and quantitative elements). The case study No. I. focuses on determining the level of creative dramatics development of preschool children and teachers in nursery schools, where creative drama has been applied; and in nursery schools where the dramatics has not been applied. The meaning and potential of creative dramatics has been confirmed based on the comparison of measurable indicators of research data. The study no. II. represents five case studies, a deeper insight into preschool education, in which creative dramatics is intensively applied as a means of education in everyday activities in nursery schools. The results of both research studies demonstrate a significant influence of creative dramatics on the development of creative thinking of children and teachers.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7435-818-0

  • Počet stran knihy

    299

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Kód UT WoS knihy