Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychické procesy při výuce cizích jazyků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F21%3A50018586" target="_blank" >RIV/62690094:18440/21:50018586 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.grada.cz/psychicke-procesy-pri-vyuce-cizich-jazyku-12280/" target="_blank" >https://www.grada.cz/psychicke-procesy-pri-vyuce-cizich-jazyku-12280/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Psychické procesy při výuce cizích jazyků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jaký je vztah mezi učením (se) cizím jazykům a hudbou v oblasti vybraných psychických procesů? Mají hudebně vzdělaní jedinci lepší předpoklady pro učení se cizím jazykům? Na tyto otázky se snaží odpovědět unikátní monografie zabývající se fenoménem vybraných psychických procesů ve výuce cizích jazyků. Autorka na původních výzkumech poukazuje na souvztažnost paměti, vnímání a kognitivního učení při nabývání cizího jazyka a při provozování hudby. Výzkum přináší empiricky ověřená zjištění o sledovaných vztazích, kdy bylo prokázáno, že využívání hudby a podpora hudebního vzdělávání pozitivně ovlivňuje psychické procesy spojené s nabýváním cizího jazyka. V české didaktice cizích jazyků se jedná o téma inovativní, prezentované na kvalitně zpracovaných původních datech a myšlenkách. Jednotlivé výsledky práce jsou dobře uchopitelné v oborových didaktikách jednotlivých v českých školách vyučovaných jazyků a mohou tak přispět k zatraktivnění jejich výuky.

  • Název v anglickém jazyce

    Mental Processes in Foreign Language Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The main topic of this monograph is the mutual confrontation of cognitive processes involved in teaching and learning of foreign languages and music. In the original research, the author points out the correlation between memory, perception and cognitive learning in acquiring a foreign language and performing music. The research brings empirically verified findings about the observed relationships, which showed that the use of music and the support of music education positively affects the psychological processes associated with the acquisition of a foreign language. In the Czech didactics of foreign languages, this is an innovative topic, presented on well-processed original data and ideas. The individual results of the work are well understood in the subject didactics of the individual languages taught in Czech schools and can thus contribute to the attractiveness of their teaching.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-271-3116-7

  • Počet stran knihy

    280

  • Název nakladatele

    Grada

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy