Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hanba tvůrců a chvála hráče? O genderových stereotypech a subverzivním hraní digitálních her

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F22%3A50019351" target="_blank" >RIV/62690094:18440/22:50019351 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://genderonline.cz/artkey/gav-202201-0003_shame-on-the-creators-praise-for-the-players-on-gender-stereotypes-and-subversive-gaming-in-digital-games.php" target="_blank" >http://genderonline.cz/artkey/gav-202201-0003_shame-on-the-creators-praise-for-the-players-on-gender-stereotypes-and-subversive-gaming-in-digital-games.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13060/gav.2022.004" target="_blank" >10.13060/gav.2022.004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hanba tvůrců a chvála hráče? O genderových stereotypech a subverzivním hraní digitálních her

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se na příkladu debaty o současné digitální hře Kingdom Come: Deliverance českého vývojářského studia Warhorse pokouší postihnout aktuální hodnotové posuny probíhající na poli herního průmyslu. Je reflektována kauza známá jako Gamergate, jež byla jedním z vrcholů boje o pojetí, reprezentaci a diverzitu ve hrách. Digitální hry již nadále nejsou preferenčním médiem toliko mladší generace mužů, ale hráči se rekrutují z obou pohlaví a z mnoha věkových skupin. Prostřednictvím genderové analýzy digitální hry a reflexe sporu o historickou autenticitu zobrazení, který kolem ní vznikl, poukazuje autor na problematické vztahování se k těžko uchopitelné historické pravdě. Digitální hra je považována za fiktivní dílo, jež utváří v rámci svého světa vlastní pravidla pravdivosti. Hry s otevřeným světem umožňují stále častěji potlačovat vůdčí úlohu vypravěče stvořeného designéry hry. Předpokládá se, že tato tendence bude i nadále posilovat. Spolu s tím bude nezbytné posílit roli vzdělávání a kritického přístupu k hernímu médiu.

  • Název v anglickém jazyce

    Shame on the Creators, Praise for the Players? On Gender Stereotypes and Subversive Gaming in Digital Games

  • Popis výsledku anglicky

    The article attempts to capture the current value shifts taking place in the game industry by looking at the debate on the contemporary digital game Kingdom Come: Deliverance by the Czech development studio Warhorse. For the purposes of contextualisation, the article also reflects on a case known as Gamergate, which served to highlight certain issues in the conception of games and questions about representation and diversity in games. Digital games are no longer the domain of young men alone as gamers now come from all genders and many age groups. Through a gender analysis of this digital game and a discussion/analysis of the controversy surrounding the historical authenticity of representation that has arisen around it, the article highlights the difficulties associated with trying to achieve historical accuracy. A digital game is considered a work of fiction that has its own rules of truthfulness within its own fictional universe. Increasingly, open-world games allow for the suppression of the leading role of the narrator that the game designers created. This tendency is only expected to grow stronger. The role of education and critical engagement with the game medium also need to be considered in the study of this issue.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Gender a výzkum

  • ISSN

    2570-6578

  • e-ISSN

    2570-6586

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    32-56

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85139198416