Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prostor pro digitální hry ve výuce literatury

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F23%3A50020148" target="_blank" >RIV/62690094:18440/23:50020148 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prostor pro digitální hry ve výuce literatury

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se soustředí na identifikaci digitálních her jako autentického a hojně konzumovaného média současné dospívající generace, aniž by tato jeho pozice byla koncepčně uchopena stávajícími kurikulárními dokumenty. Jsou popsány možnosti integrace herního média do literární složky předmětu český jazyk a literatura. Cílem výuky dotýkající se digitálních her by měla být žákova kompetence identifikovat zprostředkovanost a sociokulturní zakotvenost jednotlivého herního opusu.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Digital Games in Teaching Literature

  • Popis výsledku anglicky

    Digital games are authentic, widely spread and consumed by adolescent generation. We treat those games as such and we noticed that they are not conceptually implemented into current curricular documents. However, there are some possibilities how to integrate digital games into literary component of the subject Czech Language and Literature. Using digital games in teaching should build the students’ competence to identify mediation and sociocultural background of each game.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Český jazyk a literatura

  • ISSN

    0009-0786

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    73

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    118-125

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus