SUCCESS RATE OF CZECH STUDENTS’ PERFORMANCES IN LANGUAGE MEMORY TEST
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F23%3A50020842" target="_blank" >RIV/62690094:18440/23:50020842 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://acc-ern.tul.cz/images/journal/sbornik/ACC_Journal_3_2023.pdf" target="_blank" >https://acc-ern.tul.cz/images/journal/sbornik/ACC_Journal_3_2023.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/acc-2023-0013" target="_blank" >10.2478/acc-2023-0013</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
SUCCESS RATE OF CZECH STUDENTS’ PERFORMANCES IN LANGUAGE MEMORY TEST
Popis výsledku v původním jazyce
This article, originating from the Faculty of Education at the University of Hradec Králové, investigates auditory linguistic memory and attitudes toward foreign language learning among Czech primary and lower-secondary school students. Utilizing a quasi-experimental design featuring recordings of 10 different languages, the study aimed to measure the efficacy of auditory memory in language recognition and gauge student attitudes. While a generally positive disposition toward learning foreign languages was observed, the data did not support the hypothesis that prior music education enhances language recognition abilities. The findings suggest a nuanced relationship between musical training and language learning, opening up new considerations for educational strategies in foreign language instruction.
Název v anglickém jazyce
SUCCESS RATE OF CZECH STUDENTS’ PERFORMANCES IN LANGUAGE MEMORY TEST
Popis výsledku anglicky
This article, originating from the Faculty of Education at the University of Hradec Králové, investigates auditory linguistic memory and attitudes toward foreign language learning among Czech primary and lower-secondary school students. Utilizing a quasi-experimental design featuring recordings of 10 different languages, the study aimed to measure the efficacy of auditory memory in language recognition and gauge student attitudes. While a generally positive disposition toward learning foreign languages was observed, the data did not support the hypothesis that prior music education enhances language recognition abilities. The findings suggest a nuanced relationship between musical training and language learning, opening up new considerations for educational strategies in foreign language instruction.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACC Journal
ISSN
1803-9782
e-ISSN
2571-0613
Svazek periodika
29
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
40-58
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—