Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mastering of Professional Competences of Teacher in information Society

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F03%3A00000568" target="_blank" >RIV/62690094:18450/03:00000568 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mastering of Professional Competences of Teacher in information Society

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Creation set of professional skills and development disposition, that should become facilities of teacher for efficient performance in profession is possible to perceive as major direction of teacher preparation. Present information technology create assumptions for making hypotheses of new non traditional methods of analysis of power profession ( "interposition visitations" enabled by AV systems, where class-room is "remote laboratory"), but is possible ICT utilize at rehearsal identified skills. Increased efficiency of described processes is enabled by information network as at present the transmission of data is the easily solved problem. Possibility of recording of transmitted data is significant for identification, interpretation and correction oferrors, that are crucial for good regulation processes and necesary for generation of control feedback. In this contribution the authors analyse selected possibility of application ICT for increasing effective teacher preparation, mainly

  • Název v anglickém jazyce

    Mastering of Professional Competences of Teacher in information Society

  • Popis výsledku anglicky

    Creation set of professional skills and development disposition, that should become facilities of teacher for efficient performance in profession is possible to perceive as major direction of teacher preparation. Present information technology create assumptions for making hypotheses of new non traditional methods of analysis of power profession ( "interposition visitations" enabled by AV systems, where class-room is "remote laboratory"), but is possible ICT utilize at rehearsal identified skills. Increased efficiency of described processes is enabled by information network as at present the transmission of data is the easily solved problem. Possibility of recording of transmitted data is significant for identification, interpretation and correction oferrors, that are crucial for good regulation processes and necesary for generation of control feedback. In this contribution the authors analyse selected possibility of application ICT for increasing effective teacher preparation, mainly

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technology in Education

  • ISBN

    80-7042-888-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    137-141

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku