On an Optimal Advertising Model with Lagged Effect of Advertising
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F05%3A00002457" target="_blank" >RIV/62690094:18450/05:00002457 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On an Optimal Advertising Model with Lagged Effect of Advertising
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with a modification of the Vidale-Wolfe advertising model. The model is enriched by an assumption that the current intensity of sales depends mainly on the past intensity of advertising. Mathematical formulation results in a system of two ordinary differential equations. First we study special case when the intensity of advertising is constant. Then we concentrate on finding an optimal strategy of advertising with regard to a given cost function. For this purpose we use the Pontryagin maximum principle.
Název v anglickém jazyce
On an Optimal Advertising Model with Lagged Effect of Advertising
Popis výsledku anglicky
This paper deals with a modification of the Vidale-Wolfe advertising model. The model is enriched by an assumption that the current intensity of sales depends mainly on the past intensity of advertising. Mathematical formulation results in a system of two ordinary differential equations. First we study special case when the intensity of advertising is constant. Then we concentrate on finding an optimal strategy of advertising with regard to a given cost function. For this purpose we use the Pontryagin maximum principle.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mathematical methods in economics 2005 : proceedings of the 23rd international conference
ISBN
80-7041-535-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000260962400050