Od klíčových kompetencí k návrhu e-learningového systému
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F06%3A00001952" target="_blank" >RIV/62690094:18450/06:00001952 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
FROM KEY COMPETENCES TO E-LEARNING SYSTEMS DESIGN
Popis výsledku v původním jazyce
The objective of this paper is to analyze the relationship between key competences of learning and knowledge types. The key competences are proposed by theorists of education, the knowledge types are suggested by experts in knowledge engineering and knowledge management. When designing the e-learning course, we recommend taking into account the key competences for the course firstly. Then, according these competences, the knowledge types from the domain of the course have to be specified. For enabling implementation of the proposed idea, the learning management systems should offer utilities and components for processing knowledge of different types, together with mechanisms for supporting customization of content presentation according specific needsof individuals.
Název v anglickém jazyce
FROM KEY COMPETENCES TO E-LEARNING SYSTEMS DESIGN
Popis výsledku anglicky
The objective of this paper is to analyze the relationship between key competences of learning and knowledge types. The key competences are proposed by theorists of education, the knowledge types are suggested by experts in knowledge engineering and knowledge management. When designing the e-learning course, we recommend taking into account the key competences for the course firstly. Then, according these competences, the knowledge types from the domain of the course have to be specified. For enabling implementation of the proposed idea, the learning management systems should offer utilities and components for processing knowledge of different types, together with mechanisms for supporting customization of content presentation according specific needsof individuals.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F04%2F2140" target="_blank" >GA406/04/2140: KNOMEDIAS - Management znalostí při podpoře činností vzdělávací instituce</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cognition and Exploratory Learning in Digital Age - CELDA 2006
ISBN
972-8924-22-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
366-370
Název nakladatele
IADIS - International Association for Development of the Information Society
Místo vydání
Barcelona
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—