Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Od klíčových kompetencí k návrhu e-learningového systému

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F06%3A00001952" target="_blank" >RIV/62690094:18450/06:00001952 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FROM KEY COMPETENCES TO E-LEARNING SYSTEMS DESIGN

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this paper is to analyze the relationship between key competences of learning and knowledge types. The key competences are proposed by theorists of education, the knowledge types are suggested by experts in knowledge engineering and knowledge management. When designing the e-learning course, we recommend taking into account the key competences for the course firstly. Then, according these competences, the knowledge types from the domain of the course have to be specified. For enabling implementation of the proposed idea, the learning management systems should offer utilities and components for processing knowledge of different types, together with mechanisms for supporting customization of content presentation according specific needsof individuals.

  • Název v anglickém jazyce

    FROM KEY COMPETENCES TO E-LEARNING SYSTEMS DESIGN

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this paper is to analyze the relationship between key competences of learning and knowledge types. The key competences are proposed by theorists of education, the knowledge types are suggested by experts in knowledge engineering and knowledge management. When designing the e-learning course, we recommend taking into account the key competences for the course firstly. Then, according these competences, the knowledge types from the domain of the course have to be specified. For enabling implementation of the proposed idea, the learning management systems should offer utilities and components for processing knowledge of different types, together with mechanisms for supporting customization of content presentation according specific needsof individuals.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F04%2F2140" target="_blank" >GA406/04/2140: KNOMEDIAS - Management znalostí při podpoře činností vzdělávací instituce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Cognition and Exploratory Learning in Digital Age - CELDA 2006

  • ISBN

    972-8924-22-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    366-370

  • Název nakladatele

    IADIS - International Association for Development of the Information Society

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku