Virtual and Virtualization Technologies in Computer Networks Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F10%3A00003110" target="_blank" >RIV/62690094:18450/10:00003110 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual and Virtualization Technologies in Computer Networks Education
Popis výsledku v původním jazyce
We discuss benefits of different virtual and virtualization technologies applied in higher education. Virtual worlds can be used in most courses, independently on the branch of science: learning materials can be presented in 3D virtual world where avatars representing users can access them, online events can be organized there etc. Virtualization technologies are applicable in technically-related courses, typically in courses of computer networks. Virtualization techniques allow students to access simulated hardware, software or network topologies and experiment with them. Both types of technologies extend possibilities of full-time and distance education with little technical requirements; educators have to reflect this situation.
Název v anglickém jazyce
Virtual and Virtualization Technologies in Computer Networks Education
Popis výsledku anglicky
We discuss benefits of different virtual and virtualization technologies applied in higher education. Virtual worlds can be used in most courses, independently on the branch of science: learning materials can be presented in 3D virtual world where avatars representing users can access them, online events can be organized there etc. Virtualization technologies are applicable in technically-related courses, typically in courses of computer networks. Virtualization techniques allow students to access simulated hardware, software or network topologies and experiment with them. Both types of technologies extend possibilities of full-time and distance education with little technical requirements; educators have to reflect this situation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0346" target="_blank" >GA406/09/0346: Využitelnost technik řešení problémů s omezujícími podmínkami v e-learningu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
European conference of communications (ECCOM´10)
ISBN
978-960-474-250-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
World scientific and engineering academy and society
Místo vydání
Athens
Místo konání akce
Puerto De La Cruz, Tenerife
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—