Articulation of acts in the mind and its corners as a way of developing cognition
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F10%3A00003173" target="_blank" >RIV/62690094:18450/10:00003173 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Articulation of acts in the mind and its corners as a way of developing cognition
Popis výsledku v původním jazyce
Phenomenological approaches, characterized in Edmund Husserl´s philosophy, can be efficiently used in teaching students, in developing cognition and self-cognition, in developing the processes running in the mind and the skills of wording and analyzing them. At the Department of Informatics and management, especially in the courses of Philosophical Seminar and German Language Translation we try to introduce students into the potential of philosophical reflection to improve the quality of their education, understanding, communication and sel-understanding.
Název v anglickém jazyce
Articulation of acts in the mind and its corners as a way of developing cognition
Popis výsledku anglicky
Phenomenological approaches, characterized in Edmund Husserl´s philosophy, can be efficiently used in teaching students, in developing cognition and self-cognition, in developing the processes running in the mind and the skills of wording and analyzing them. At the Department of Informatics and management, especially in the courses of Philosophical Seminar and German Language Translation we try to introduce students into the potential of philosophical reflection to improve the quality of their education, understanding, communication and sel-understanding.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Philosophy of education
ISSN
1811-0916
e-ISSN
—
Svazek periodika
třetí
Číslo periodika v rámci svazku
3/2010
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—