Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The ICT integrated in within the tertiary education: software solution

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10070734" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10070734 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The ICT integrated in within the tertiary education: software solution

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper a software application is introduced which was designed within the project "A flexible model of the ICT supported educational process reflecting individual learning styles" running at the Faculty of Informatics and Management, University ofHradec Kralove, Czech Republic since 2010. The main project objective is to verify whether accommodating individual learning styles results in increasing the level of learner`s knowledge. The paper introduces the C. A. Johnston´s approach to learning styles, including the Learning Combination Inventory which was applied to detect individual student´s style. The LCI results and other characteristics are considered by the application gen-erating the appropriate type of study materials and related learningactivities ac-cording to individual student`s preferences, which enable to tailor the process of instruction to the student`s needs.

  • Název v anglickém jazyce

    The ICT integrated in within the tertiary education: software solution

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper a software application is introduced which was designed within the project "A flexible model of the ICT supported educational process reflecting individual learning styles" running at the Faculty of Informatics and Management, University ofHradec Kralove, Czech Republic since 2010. The main project objective is to verify whether accommodating individual learning styles results in increasing the level of learner`s knowledge. The paper introduces the C. A. Johnston´s approach to learning styles, including the Learning Combination Inventory which was applied to detect individual student´s style. The LCI results and other characteristics are considered by the application gen-erating the appropriate type of study materials and related learningactivities ac-cording to individual student`s preferences, which enable to tailor the process of instruction to the student`s needs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0632" target="_blank" >GAP407/10/0632: Formování flexibilního modelu vzdělávacího procesu realizovaného s podporou ICT na základě detekovaného individuálního stylu učení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and communication technology in education 2011

  • ISBN

    978-80-7368-979-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    339-346

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    13. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku