The ICT integrated in within the tertiary education: software solution
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A10070734" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:10070734 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The ICT integrated in within the tertiary education: software solution
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper a software application is introduced which was designed within the project "A flexible model of the ICT supported educational process reflecting individual learning styles" running at the Faculty of Informatics and Management, University ofHradec Kralove, Czech Republic since 2010. The main project objective is to verify whether accommodating individual learning styles results in increasing the level of learner`s knowledge. The paper introduces the C. A. Johnston´s approach to learning styles, including the Learning Combination Inventory which was applied to detect individual student´s style. The LCI results and other characteristics are considered by the application gen-erating the appropriate type of study materials and related learningactivities ac-cording to individual student`s preferences, which enable to tailor the process of instruction to the student`s needs.
Název v anglickém jazyce
The ICT integrated in within the tertiary education: software solution
Popis výsledku anglicky
In the paper a software application is introduced which was designed within the project "A flexible model of the ICT supported educational process reflecting individual learning styles" running at the Faculty of Informatics and Management, University ofHradec Kralove, Czech Republic since 2010. The main project objective is to verify whether accommodating individual learning styles results in increasing the level of learner`s knowledge. The paper introduces the C. A. Johnston´s approach to learning styles, including the Learning Combination Inventory which was applied to detect individual student´s style. The LCI results and other characteristics are considered by the application gen-erating the appropriate type of study materials and related learningactivities ac-cording to individual student`s preferences, which enable to tailor the process of instruction to the student`s needs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0632" target="_blank" >GAP407/10/0632: Formování flexibilního modelu vzdělávacího procesu realizovaného s podporou ICT na základě detekovaného individuálního stylu učení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and communication technology in education 2011
ISBN
978-80-7368-979-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
339-346
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
13. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—