Reduction of player's weight by active playing using motion sensors
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F11%3A50000394" target="_blank" >RIV/62690094:18450/11:50000394 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.springerlink.com/content/v132328030740133/" target="_blank" >http://www.springerlink.com/content/v132328030740133/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-21762-3_57" target="_blank" >10.1007/978-3-642-21762-3_57</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reduction of player's weight by active playing using motion sensors
Popis výsledku v původním jazyce
This project was inspired by the idea of the connection of amusement and useful thing respectively the movement by the playing games, because as is known global problem of the Word is increasing obesity caused by the addiction on the PC games at the young people. This project connects pleasurable with useful, respectively playing of the game with physical effort. By the help of the accelerometer is possible to handle by simple games to whose operating is needed physical impulsion of the player. After itwould be possible to take up on this project by the beat measurement of the player in order to check on effectivity of the suggested system. Software was programmed in background C#.
Název v anglickém jazyce
Reduction of player's weight by active playing using motion sensors
Popis výsledku anglicky
This project was inspired by the idea of the connection of amusement and useful thing respectively the movement by the playing games, because as is known global problem of the Word is increasing obesity caused by the addiction on the PC games at the young people. This project connects pleasurable with useful, respectively playing of the game with physical effort. By the help of the accelerometer is possible to handle by simple games to whose operating is needed physical impulsion of the player. After itwould be possible to take up on this project by the beat measurement of the player in order to check on effectivity of the suggested system. Software was programmed in background C#.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP403%2F10%2F1310" target="_blank" >GAP403/10/1310: SMEW - Inteligentní prostředí na pracovištích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Electric and electronics (EEIC 2011)
ISBN
978-3-642-21761-6
ISSN
1876-1100
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
439-446
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Heidelberg
Místo konání akce
Nanchang
Datum konání akce
20. 6. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—